Autostrada Soarelui, din nou în reperații! Când se vor încheia lucrările

de: Alexandra Chivu
20 02. 2020

Autostrada A2, denumită și Autostrada Soarelui, cea care leagă Capitala de Constanța, a ridicat constant numeroase probleme, legate de neconformități la suprafața stratului de rulare, apariția de fisuri și chiar gropi. Inevitabilul s-a produs, căci, după un timp în care a funcționat în parametri normali, acum este din nou în reparații. Întrebarea de pe buzele tuturor: când se vor încheia lucrările?

Autostrada Soarelui, din nou în reparații

Autostrada Soarelui, care leagă Bucureștiul de Constanța, a început să fie circulată pe întreaga ei lungime de 201,98 km din 29 noiembrie 2012. Construirea ei a început în era comunistă, iar primul tronson, Fetești-Cernavodă, de circa 18 km, a fost dat în folosință în 1987. După căderea comunismului, în 1989, construirea ei a continuat pentru o scurtă perioadă de timp, fiind oprită în 1993, din cauza lipsei resurselor financiare, pentru a fi continuată după 1998.

Din 2012, când a fost terminată și a devenit circulabilă pe ambele sensuri de mers, pe întreaga ei lungime, A2 a ridicat numeroase probleme, legate de neconformități la suprafața stratului de rulare. În primăvara anului 2017, s-a format în podul de la Fetești o groapă care a perforat complet podul, ce nu fusese reabilitat de la deschiderea sa în 1987, când a fost realizat fără hidroizolație, pentru a se face economie la materiale.

A2

Am ajuns tot aici, drumul spre mare intrând din nou în reparații. Deși Compania de Drumuri a informat că lucrările de reabilitare pentru A2 au început din 15 februarie, în realitate, muncitorii și-au făcut apariția pe șantier două zile mai târziu. Până acum, nu s-a turnat nici măcar o găleată de asfalt.

Când se vor încheia lucrările?

În schimb, aceștia au reușit să pună indicatoare cu ”Atenție, lucrări!”, dar nu au fost trasate marcajele rutiere temporare. În total, 30 de muncitori lucrează la asfaltarea a 12 km de pe tronsonul București-Fundulea. Întâi de toate, se va lucra pe bucata dintre km 11 și 17, când se termină după nodul de la Cernica, pe sensul de mers către litoral.

Apoi, lucrătorii se vor muta pe bucata cuprinsă între km 27 și 33, tot spre mare. Traficul va fi redirecționat pe celălalt sens de mers, în zonele cu lucrări. Capodopera ar trebui să fie gata până la 1 iulie, iar din septembrie să înceapă reabilitarea pe celălalt sens de mers.