Apare un nou drum de mare viteză în România. Se va lega direct de Autostrada Transilvania
După ani în care nu s-a mai construit nimic, din punct de vedere al infrastructurii rutiere, în aceste zile CNAIR anunță că va apare un nou drum de mare viteză în România, oficialii precizând că drumul se va lega direct de Autostrada Transilvania.
CNAIR se laudă cu un nou drum de mare viteză în România
De mai bine de 35 de ani nu s-a mai construit aproape nimic în România, dacă ne uităm la infrastructura rutieră. Pe de altă parte, deși Ministerul Transporturilor s-a tot lăudat, în timp, că are proiecte, nici unul nu s-a materializat în mod concret.
În ultimii ani, pe de altă parte, au apărut câteva drumuri expres noi, un pod peste Dunăre, și câteva zone de centură, în zona Capitalei, precum și în alte mari orașe.
Asumat prin PNRR, de a dezvolta un nou sistem de infrastructură, guvernul de la Palatul Victoria a început să semneze documente de prefezabilitate pentru drumuri, autostrăzi, precum Sibiu-Pitești, sau drumuri expres.
Așa se face că, recent, anunțul făcut de șeful CNAIR vorbește despre un nou drum de mare viteză în România, fiind vorba de un drum expres ce va lega orașul Cluj-Napoca de orașul Dej.
„Un nou drum de mare viteză va fi construit în Trasilvania! A fost desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Drumului Expres Cluj – Dej!”, anunță șeful CNAIR, Cristian Pistol
Se va lega direct de Autostrada Transilvania
Din datele furnizate de CNAIR, acest nou drum de mare viteză în România va avea o lungime de aproximativ 75 de kilometri, și va lega cele două orașe de Drmul Transregio Gilău-Apahida, dar cel mai important, se va lega direct de Autostrada Transilvania.
„Viitorul drum expres Cluj -Dej cu o lungime estimată de 75 km va asigura o conexiune modernă cu Drumul Transregio Gilău – Apahida (TR Feleac, indicativ TR35) și cu #A3 (Autostrada Transilvania).”, mai arată Cristian Pistol.
Acest drum expres va costa aproximativ 27,52 de milioane de lei, iar din caietul tehnic reiese că va avea o perioadă penrtu finalizarea studiilor de fezabilitate de 18 luni. Asta înseamnă că lucrările propriu-zise vor începe, cel mai devreme, în 2026, dacă nu intervin alte probleme de ordin tehnic. Așadar, va mai dura ceva până se va puta circula pe acest drum, sau pe alte țosele cu trei benzi pe sens.
CNAIR are anunțate mai multe proiecte, dar în stadii de prefezabilitate
Din comunicatele de presă ale CNAIR reiese că sunt deja în derulare mai multe studii de prefezabilitate și fezabilitate la mai multe tronsoane de drumuri naționale, expres, inclusiv la celebra autostradă ce leagă Transilvania de Moldova.
Nu sunt date informații cu privire la momentul în care aceste elemente de infrastructură vor începe să fie construite, datorită termenelor de livrare a acestor studii, cuprinse între 16 și 18 luni, cel puțin. Asta înseamnă, de fapt, că majoritatea au termene de start al lucrărilor după 2025, sau 2026.