Anunțul serii pentru toți acești soferi. Se dau bani în plus dacă îndeplinesc această condiție
În Senatul României astăzi a fost o zi a voturilor pe anumite proiecte de lege, care vin în ajutorul unor categorii sociale și a unei importante roți din economia românească. Proiectul este o inițiativă a unui număr considerabil de senatori PSD, și astăzi a fost votat în unanimitate.
Anunțul serii pentru toți acești soferi
Pe pagina Senatului, la secțiunea ”Legislație”, regăsim ”Propunere legislativă pentru modificarea și completarea unor acte normative privind acordarea de facilități conducătorilor auto care-și desfășoară activitatea în domeniile transport de călători și transport de marfă”.
Un număr de 15 senatori PSD, printre care și Ecaterina Andronescu, au înaintat la comisiile de specialitate din Senatul României acest proiect de lege, proiect ce propune beneficii fiscale pentru conducătorii auto care-și desfășoară activitatea în domeniile transport de călători și transport de marfă, până în anul 2028. Proiectul prevede taxe salariale mai mici pentru șoferii angajați, sși se mai propune stabilirea unui salariu minim brut diferențiat.
”Ideea este de a pune pe picior de egalitate domeniul transporturilor cu cel al construcțiilor, pentru care regulile respective se aplică deja.”, se mai spune în justificarea proiectului.
Se dau bani în plus dacă îndeplinesc această condiție
Proiectul propus de senatorii PSD, și votat astăzi în Senat, propune concret, scutirea de impozitul pe veniturile salariale ale celor ce activează în domeniul transporturilor, condiția primordială fiind aceea ca angajatorii să activeze în transporturi și să realizeze cel puțin 80 % din cifra de afaceri din astfel de activități.
În expunerea motivărilor necesității unei astfel de legislații se spune că în anul 2018, ca exemplu, Agenţia Naţională pentru ocuparea Forţei de Muncă din Germania avertiza că numărul şoferilor profesionişti a scăzut în doar 4 ani cu peste 8 procenle, iar ponderea şoferilor profesionişti care depăşiseră vârsta de 55 de ani crescuse la de 23% la 28%. În acelaşi timp, Polonia înregistra un deficit imens de şoferi profesionişti de aproximativ 100 000, Frântă de 15 000, aceeaşi situaţie problematică a deficitului de şoferi profesonisti regăsindu-se şi în Spania, Marea Britanie sau Austria.
Potrivit specialiştilor şi reprezentanţilor industriei transporturilor din România, în prezent, ne lipsesc circa 45 000 de şoferi profesionişti și un număr considerabil de vatmani, în localitățile în care transportul local se efectuează cu autobuze și tramvaie, existând cazuri în care, din cauza lipsei de forţă de muncă calificată, operatorii de transport, fie cei cu capital privat, fie cei cu capital public, mai ales în transportul local, nu pot opera cu întregul parc de autovehicule, fiind nevoiţi să ţină în garaje între 10 şi 15% dintre acestea.
”De aici decurg consecinţele privind diminuarea activităţii economice potenţial şi a taxelorși a impozilelor plătite la buget. Această tendinţă se va accentua în contextul crizei ’’COVID-19” care va antrena o criză economică ce se va manifesta dincolo de acest an.”, se mai spune în motivația proiectului legislativ.
Dacă e să analizăm întreaga piață din acest domeniu, putem constata că această criză a şoferilor profesionişti nu este doar una europeană, ci şi globală, Statele Unite ale Americii confruntându-se şi ele cu o criză acută în acest sens, motiv pentru care acestea s-au concentrat pe un întreg pachet de facilităţi şi pe o strategic de stimulare şi de atragere în acest sector vital de activitate prin măsuri precum creşterea veniturilor, reducerea timpului petrecut pe şosea, reducerea vârstei pentru şoferii profesionişti, integrarea femeilor în această industrie, introducerea autoturismelor autonome, grade avansului tehnologic, care, odată cu beneficiile reducerii semnificative a stresului zilnic, contribuie şi ca factor de atragere a tinerilor în acest sector.
Proiectul a fost aprobat în Senatul României și trimis, mai departe, spre aprobare către Camera Deputaților, ca mai apoi să fie aprobată și semnată de președinte. Proiectul legislativ va intra în vigoare numai după ce va fi publicat în Monitorul Oficial.