Anunț de ultimă oră făcut de Dacia România. S-au recuperat aproape toate pierderile
Dacia Pitești, ca și alți producători de automobile, a trecut printr-o criză dublă. Prima criză a fost cauzată de pandemia de coronavirus, cea de-a doua fiind din cauza lipsei semiconductorilor. Care este anunțul de ultimă oră făcut de Dacia România. S-au recuperat aproape toate pierderile.
Anunțul Dacia cu privire la pierderile cauzate de criza coronavirus și cea a semiconductorilor. S-au recuperat în mare parte
Vânzările Dacia în primele patru luni ale acestui an, la nivel internațional, au crescut substanțual și au reușit să ducă marca auto românească foarte aproape de nivelul istoric care se înregistra în 2019.
Cele două crize majore aproape că înjumătățiseră vânzările, însă lansările de noi modele și scumpirile din industria auto au împins Dacia printre mărcile cele mai dorite din Europa.
Câte mașini a vândut Dacia în toată lumea
Astfel, Dacia a vândut în toată lumea, în luna aprilie a acestui an, 52.765 de autovehicule, volum care depășește nivelul din perioada similară a anului 2022, cu aproape 15.000 de autovehicule, ceea ce înseamnă o creștere de 39,2%.
Această performanță înregistrată apropie marca românească de o cotă globală de 1% din totalul vânzările de mașini.
Cât vânzări are Dacia până acum
În total, Dacia a vândut, de la începutul anului 2023, 224.551 de unități, cu 35,4% mai multe decât în anul anterior. Asta înseamnă că a recuperat aproape integral pierderea din cele două crize succesive, generate de pandemia de coronavirus și cea creată de furnizorii de semiconductori, potrivit profit.ro.
Mai înainte, Dacia înregistrase cel mai bun rezultat al său, pe intervalul analizat ianuarie-aprilie, în 2019, când trecea cu 2 unități pragul de 250.000 de autovehicule, iar asta se întâmpla și cu ajutorul unui vehicul utilitar care astăzi nu mai se fabrică: LCV-ul Dokker, care a fost trecut între timp la Renault.
Dacia, trei lansări succesive
De asemenea, în toată această perioadă, Dacia Renault a avut nu mai puțin de trei lansări succesive. Astfel, Sandero/Logan a fost lansat în 2020, Spring, în 2021, și Jogger, în anul2022. Aceste lansări au contribuit din plin la vânzările companiei.
În plus, alți doi factori au fost importanți pentru succesul Dacia: rebrandingul care a avut loc în 2022, care a schimbat complet fața automobilelor mărcii și a făcut-o și mai dezirabilă în vestul Europei, precum și creșterea amețitoare a prețurilor automobilelor în toată lumea, în special în Europa.
Clienții, tot mai interesați de prețurile Dacia
Această situație din urmă a pus presiune pe clienți îndreptându-le atenția tot mai tare către Dacia.
„Dacia era într-o situație de monopol pe segmentul său de prețuri, iar industria auto i-a deschis o autostradă și mai largă”, a conchis Bernard Jullien, profesor la Universitatea din Bordeaux.