ANAF a făcut anunțul zilei. Categoria de români care e obligată să respecte legea de azi

de: Năstase Mirabela
01 04. 2021

Ce anunț a făcut ANAF. Trebuie știut că procedura de conectare a caselor de marcat electronice fiscale la serverele ANAF a fost publicată în Monitorul Oficial. Conform acestei proceduri, începând din data de 31 martie, contribuabilii sunt nevoiți să se conecteze, iar agenții economici au termen până la data de 30 iunie 2021.

ANAF a făcut anunțul zilei

În ce-i privește pe contribuabilii mici și mijlocii, termenul este până în noiembrie 2021. Iar cei care o să achiziționeze case de marcat după data de decembrie 2021, se vor conecta la data instalării.

O excepție însă o constituie comercianții ce utilizează aceste case de marcat în zone fără acoperire în ce privește comunicațiile electronice. Ei vor fi nevoiți să transmită o declarație ce se găsește în ordin, însă va fi și în format PDF cu XML atașat.

Lunar, ANAF o să transmită prin SPV mesaje despre eventuale disfuncționalități privind fișierele transmise de casele de marcat.

”De astăzi, (n. red. ieri, 31 martie 2021) toți contribuabilii pot conecta aparatele de marcat fiscale la sistemul informatic al MF – ANAF. Este un pas important atât în ceea ce privește digitalizarea administrației fiscale și creșterea gradului de colectare, cât și pentru ușurarea sarcinilor contribuabililor, care nu vor mai fi nevoiți să depună lunar anumite declarații. Calendarul de implementare a fost realizat în consultare cu asociațiile tehnicienilor de service, astfel încât toți contribuabilii vor putea conecta aparatele de marcat, fără a exista sancțiuni în următoarele 3 luni. Încurajez toți contribuabilii să se înscrie în SPV (Spațiul Privat Virtual) pentru a facilita procesul de conectare”, a spus ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

De asemenea, obținerea profilului de către distribuitorii autorizați și unitățile acreditate de service în ce privește conectărea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF se poate să se facă prin intermediul contului creat în sistemul Spațiu Privat Virtual de către aceștia. De asemenea, distribuitorii autorizați și unitățile acreditate de service pot să le descărce în bloc până la 1.000 de profiluri de conectare.

Ce este ANAF

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reprezintă un organ de specialitate al administrației publice centrale din România. ANAF a fost înființată la data de 1 octombrie 2003 în subordinea Ministerului Finanțelor Publice. Din ianuarie 2004, ANAF a devenit operațională, dobândind calitatea de instituție cu personalitate juridică proprie.

ANAF are rolul de a asigura resursele în ce privește cheltuielile publice ale statului prin colectarea și administrarea eficace și eficientă a impozitelor, taxelor, contribuțiilor, dar și a altor sume datorate bugetului general consolidat.