Amenzi uriașe în Piața Obor și Mall Veranda. Neregulile grave găsite de ANPC
Amenzi uriașe în Piața Obor și Mall Veranda. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a aplicat amenzi de 140.000 de lei în urma unor controale în Mall Veranda și la comercianții din Piața Obor. Neregulile grave găsite de ANPC, disponibile un pic mai jos.
Nereguli mari descoperite în Piața Obor și Mall Veranda. Ce sancțiuni a aplicat ANPC
Comisarii Autoritatății Naționale pentru Protecția Consumatorului au găsit în urma unor controale în Piața Obor și Mall Veranda produse expirate, pește ținut la temperatura mediului, spații frigorifice murdare. În plus, s-a descoperit că în spații de gătire erau uttilizate ustensile de bucătărie neprofesionale sau unele deteriorate.
„În cadrul programului Academia comisarilor – prin care tinerii angajați ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor ANPC) au ocazia ca, lucrând în echipe mixte de control cu comisarii cu experiență ai ANPC, într-un timp foarte scurt, să se specializeze pe teren, participând împreună la acțiuni complexe – Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov a realizat o serie de verificări la 26 operatori economici care activează în cadrul Complexul Comercial Mall Veranda București si la 3 operatori comerciali din Complexul Comercial din noua Piață Obor, verificându-se modul în care aceștia respectă prevederile legale în domeniu”, a anunțat ANPC.
Ce măsuri a mai dispus ANPC
De asemenea, ca urmare a neregulilor descoperite, comisarii CRPC București-Ilfov au aplicat sancțiuni contravenționale în valoare de 140.000 lei și au dispus:
-oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor pentru 14 operatori economici.
-oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme.
Potrivit ANPC, deficiențele constatate la operatorii economici care activează în interiorul Mall Veranda au fost remediate și, ca urmare, măsura opririi temporare a activității a fost ridicată.
Cele mai importante abateri întâlnite de ANPC:
-comercializarea peștelui proaspăt, fără a fi acoperit de strat protector de gheață
-expunerea produselor alimentare spre comercializare în prezența razelor solare
-lipsa graficului de schimbare a uleiului de prăjire
-lipsa traducerii în limba română a etichetelor sau a instrucțiunilor de folosire a produselor
-nerespectarea regimului promoțiilor produselor
-comercializarea produselor din metale prețioase cu etichete incomplete, oferindu-se certificat de garanție neconform
-lipsa afișării prețurilor unor produse
-nerespectarea vecinătății produselor în spațiile frigorifice de depozitare
-utilizarea, în spațiul de gătire a unor ustensile de bucătărie neprofesionale sau a unor echipamente deteriorate (ex.:chiuvetă cu grătar de scurgere ruginit)
-lipsa informării, în lista meniu, asupra alergenilor
-lipsa vestiarului pentru personal și a echipamentului adecvat în vederea desfășurării activității Informarea incompletă cu privire la ingrediente, pe etichetele de preț ale produselor
-comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită
-comercializarea peștelui și fructelor de mare congelate și a produselor preparate din pește cu modificări organoleptice
-utilizarea unor materii prime, în procesul de fabricație, pentru consumul uman, cu data durabilității minimale depășită
-comercializarea unor produse cu grăsimi vegetale sub denumirea de brânză Feta
-schimbarea stării termice a unor produse și preparate
-nerespectrea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor, în conformitate cu indicațiile producătorului sau pentru preparatele expuse pe masa caldă
-utilizarea unor materii prime pentru preparate sau comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare și caracterizare și fără a avea menționată data durabilității minimale..etc