Amenzi colosale în peste 500 de magazine Mega Image. Ce nereguli au fost găsite
Mai multe controale efectuate de către inspectorii ANPC nu s-au soldat cu bine pentru o bună parte din magazinele Mega Image. Neregulile găsite i-au determinat pe aceștia să dispună închiderea temporară a unor magazine dar și aplicarea unor amenzi colosale. Ce nereguli au fost găsite?
Control ANPC la Mega Image
Inspectorii ANPC au efectuat o serie de controale la mai multe magazine Mega Image. În urma acestor controale, 500 de magazine Mega Image au fost sancționate. În total, valoarea amenzilor se ridică la 5,65 milioane de lei.
Citește și: Sandviciuri mucegăite într-un supermarket cunoscut din România. E alertă alimentară
Ce spune ANPC?
Potrivit infromațiilor furnizate de ANPC, pe lângă amenzi au fost dispuse o serie de măsuri. Printre acestea se numără și închiderea temporară a unor magazine dar și câteva propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte.
„În toate locaţiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare, în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancţiuni: 793 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei; 152 avertismente; oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate pentru produse în valoare totală de peste 35.000 lei; oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei; oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 31 de magazine; propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine”, se arată într-un comunicat al ANPC.
Citește și: Amenzi uriașe pentru Mega Image, 11 magazine au fost închise. Dezastrul descoperit de inspectorii ANPC
Ce nereguli au găsit inspectorii ANPC?
Printre neregulile găsite se numără:
- neconcordanţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcatnerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular)
- neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor
- diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului
- comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită.
În plus, o bună parte dintre produsele aflate la raft erau neconforme, acestea prezentând un miros urât dar și pete de mucegai.
„Supravegherea activităţii marilor retaileri este o prioritate pentru Autoritatea noastră. Lanţurile foarte mari de magazine au un impact social major. Din acest motiv, suntem obligaţi să analizăm permanent de la calitatea legumelor şi fructelor, până la condiţiile de comercializare, inclusiv diferenţele de preţ ale produselor de la raft, la casa de marcat.
Vrem, în felul acesta, să transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce înseamnă drepturile consumatorilor. Din păcate, pare că nu reuşim să ne facem înţeleşi şi, permanent, sunt invocate abuzurile Autorităţii noastre când, de fapt, îşi doresc să mascheze realitatea. La ei acasă se poate să le respecte, la noi pare că nu”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.
Citește și: ANPC, anunț incredibil despre Kaufland România. Produsul retras de urgență „poate afecta viața”