Amendă record pentru o televiziune din România. CNA a taxat-o cu 100.000 de lei

Amendă record pentru o televiziune din România. CNA a taxat-o cu 100.000 de lei
Amendă record pentru o televiziune din România

S-a dat o amendă record pentru o televiziune din România. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a dat azi o amendă de nu mai puțin de 100.000 de lei unei televiziuni din România. Motivul acestei amenzi uriașe acordate de CNA a fost încălcarea dispozițiilor legislației audiovizuale în ce privește vaccinarea împotriva coronavirusului. Amenda este una record, dar iată ce televiziune din România a primit-o!

Amendă record pentru o televiziune din România

CNA a sancționat azi postul de televiziune Nașul TV cu o amendă de 100.000 de lei. Motivul este încălcarea dispozițiilor legislației audiovizuale în ce privește vaccinarea împotriva COVID-19.

Astfel, conform unui comunicat al instituției, postul de televiziune mai sus menționat a primit amendă deoarece a încălcat dispoziţiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, dar şi a prevederile art. 64 alin. (1) lit. b), art. 40 alin. (5) şi ale art. 30 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

În stabilirea cuantumului sancțiunii, membrii CNA au luat în considerare gravitatea faptei, dar și efectele ei, precum și sancțiunile primite anterior vreme de un an și modul în care Nașul TV s-a raportat la ele.

Printre titlurile de pe ecran amintim cele ca:

„Credeţi că oamenii nevaccinaţi vor rămâne fără niciun drept în societate?”; „Medicii care au alte păreri decât cele oficiale, daţi afară din sistem!”; „De ce credeţi că se fac vaccinuri fără testări înainte?”, se indică în comunicat.

Și România TV a primit amendă

O amendă a primit și postul România TV întrucât nu a respectat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunilor: „România Exclusiv” din 09.10.2021, „România de Poveste” din 10.10.2021, „Ediţie Specială” din 12.10.2021, dar şi „Ştirile România TV de la ora 14.00” şi „Breaking News, ora 16.00” din data de 14.10.2021.

Pentru acestea, dar și pentru titluri precum „Creşte furia populară în momentul critic al pandemiei”; „Cum vrea Cioloş vaccinarea obligatorie a românilor”; „Resetarea pregătită de Cioloş şi neomarxişti în România”, postul România TV a fost sancționat cu o amendă în valoare de 5.000 de lei.

De menționat este că în perioada 1-19 octombrie 2021 au fost monitorizate emisiuni de la 10 posturi de televiziune. Acestea sunt: Antena 3, B1 TV, Digi 24, Realitatea Plus, România TV, Naşul TV, Metropola TV, eStrada TV, Inedit TV şi Aleph News.

De asemenea, în aceeași ședință de azi, în urma analizării raportului întocmit de Direcţia Control, CNA a constatat nerespectarea dispoziţiilor art. 17 alin. (1) din Decizia CNA nr. 277 / 2013, aplicând o sancțiune pentru societatea Estrada TV SRL (Bucureşti) cu somaţie publică (termen de intrare în legalitate 17.12.2021).

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI