Alimentul cu cea mai mare cantitate de iod. Are puţine calorii şi se găseşte în magazine

Alimentul cu cea mai mare cantitate de iod. Are puţine calorii şi se găseşte în magazine
Ce aliment contine cea mai mare cantitate de iod

Nutriționiștii au spus care este alimentul cu cea mai mare cantitate de iod. Are puţine calorii şi se găseşte în magazine. Iodul pentru organismul uman este important și, mai ales, necesar pentru dezvoltarea fizică și mintală. Lipsa lui poate duce la afecțiuni grave atât la copii, cât și la adulți.

Ce aliment conține cea mai mare concentrație de iod. Lipsa acestei substanțe poate cauza boli grave

Experții în nutriție au spus care este alimentul care conține cea mai mare cantitate de iod, substanță foarte importantă pentru corpul uman, atât în copilărie, precum și în faza de adult.

Astfel, alimentul care este foarte bogat în iod, însă este forte puțin cunoscut și consumat, este alga marină. În plus, algele marine abundă în substanțe nutritive.

Peștele cod, bogat în iod

Alt aliment bogat în iod este peștele cod, 100 de grame din acesta conținând doza zilnică recomandată de iod. De asemenea, iodul mai poate fi obținut și din ton și creveți.

Iodul mai poate fi extras de organism și din sarea iodată. Aceasta este benefică din punct de vedere al iodului, însă în exces sodiul din aceasta poate dăuna organismului. Datorită adăugării iodului în sare numărul cazurilor de hipertiroidism s-au micșorat substanțial.

Iodul, element esențial pentru om

Iodul este un element esențial pentru om, vital pentru creșterea și dezvoltarea normală a corpului. Aproximativ 60% din iodul din corpul uman este stocat în glanda tiroidă. Beneficiile iodului pentru sănătate joacă un rol foarte important în funcționarea normală a glandei tiroide, care secretă hormoni tiroidieni care controlează întreaga rată metabolică de bază a corpului.

Iodul controlează funcționarea glandelor tiroide, care, la rândul lor, au o influență semnificativă asupra proceselor metabolice din organism.

Ce simptome are deficiența de iod

Ajută la utilizarea optimă a caloriilor, prevenind astfel depozitarea în exces de grăsimi. Alte beneficii includ eliminarea toxinelor din organism și asistența pentru sistem în utilizarea mineralelor cum sunt: calciu și siliciu.

Deficitul de iod poate avea efecte grave asupra omului. Simptomele deficienței de iod includ frustrarea, depresia, întârzierea mintală, nivelurile de percepție slabe, creșterea anormală a greutății, scăderea fertilității, pielea grosieră, șansele de pierde sarcina, constipația și oboseala.

Retardul mental, cauzat de deficitul de iod

În cazurile severe de lipsă de iod, rezultatul poate fi retardul mental asociat cu boli cum ar fi cretinismul, caracterizat prin malformații fizice. Potrivit rapoartelor OMS, această deficiență este una dintre principalele cauze ale întârzierii mentale din întreaga lume.

Multe state nu iodizează sarea, iar regiunile care cresc culturi și animale la o distanță mare de apele de coastă sunt mai puțin susceptibile de a avea soluri bogate în iod. Nu în ultimul rând, organismul uman are nevoie de 100-200 mcg de iod pe zi, iar 1/4 linguriță de sare iodată conține aproximativ 95 mcg de iod.