Alimentul care s-a scumpit cu 10% în doar 1 an. Lovitură dură pentru românii cu salarii mici

Alimentul care s-a scumpit cu 10% în doar 1 an. Lovitură dură pentru românii cu salarii mici
Prețurile în România au crescut cu 10% în 2021

Cea mai mare problemă actuală, Covid-19, a afectat piața globală a ouălor în 2020 și nimeni nu a anticipat cât de mari vor fi pierderile. Măsurile de blocare în întreaga Europă au dus la scăderea consumului în afara casei. Dar achizițiile cu amănuntul de alimente au primit un impuls neașteptat. Așa că da, i-a prins pe oameni pe neașteptate. Dar trebuie să dăm credit industriei producătoare de ouă. Această industrie s-a adaptat rapid la fluxul de mărfuri în schimbare.

Covid-19 a afectat piața globală a producției de ouă în 2020

Unul dintre cei mai importanți experți europeni, Margit M. Beck a analizat sectoarele pieței pentru ouă și păsări de curte de mai bine de 30 de ani. Într-un raport publicat de expert se arată clar cum industria producătoare de ouă, la nivel mondial a avut de suferit, dar a reușit să se adapteze imediat.

În plină pandemie au avut loc schimbări în producția și consumul de ouă din UE în 2020. Comisia UE estimează că utilizarea atât a ouălor în coajă, cât și a produselor din ouă a scăzut cu 0,2 kg până la 13,8 kg pe cap de populație, comparativ cu 14 kg în 2019.

Bblocajele și lipsa punctelor de catering au condus la o creștere a gătitului și a gustărilor casnice. Dar, deși gătitul privat a crescut, consumul de ouă a scăzut, se arată în raportul lui Margit M. Beck.

Acest lucru se datorează faptului că restaurantele, barurile s-au clătinat între închiderea parțială și totală, deoarece regulile de blocare fluctuau. Astfel utilizarea ouălor în coajă și a ouălor procesate industrial, care sunt utilizate în mod normal pentru a pregăti mesele în restaurante, cantine etc., au scăzut în consecință.

Predicții pentru viitorul producției și consumului de ouă

În următorii câțiva ani, experții Comisiei Europene prevăd o creștere moderată a producției și consumului de ouă. Până în 2030, consumul pe cap va crește probabil de la 14,2 kg în 2021 la 15,0 kg.

Predicțiile arătau că producția ar fi trebuit să crească la 6,77 milioane de tone. Această valaore reprezintă o creștere medie anuală de 0,7%. Cu alte cuvinte se preconizează că acest surplus de producție va fi utilizat pentru propriul consum intern al UE.

Producția și consumul de ouă în România. Prețurile u crescut cu 10% în 2021

Deși la nivel mondial și european se prevăd creșteri la producția și consumul de ouă, în România analiștii văd o creștere cu cel puțin 10 procente la vânzarea cu amănuntul. În urma unor analize de pe piața locală s-a constatat că în augut anul curent prețul de vânzare a crescut cu 9,1% față de aceeași perioadă din anii trecuți.

Datele statistice ne propulsează pe locul patru ca și creștere a prețului de vânzare la ouă, după Suedia, Franța sau Slovenia. Aceleași date mai arată că România deținea anul trecut aproximativ 2,2% din totalul numărului de păsări din UE. La nivelul anului 2020, numărul efectiv se ridica la 8,7 milioane de capete.

Tendințele globale din următorii câțiva ani

Focarele recurente de gripă aviară rămân o provocare pentru industria producătoare de ouă. După cum s-a discutat, vom vedea o tendință în creștere, cum ar fi cultivarea liberă și agricultura ecologică. De asemenea, ne putem aștepta la o tendință în creștere către concepte și mai bune de bunăstare a animalelor.

Majoritatea sunt determinate fie de reglementările naționale, fie de cererea consumatorilor. De exemplu, gospodăriile mobile sau viitoarea interdicție a Germaniei privind uciderea puilor masculi ouători ar putea fi adoptate în continuare de alte țări. Decizia ar putea fi luată dacă sunt luate în considerare și noi inițiative pentru o mai bună bunăstare a animalelor.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI