Alertă majoră pentru toți clienții Kaufland România. Ce mesaj au primit pe telefoane

Alertă majoră pentru toți clienții Kaufland România. Ce mesaj au primit pe telefoane
Kaufland România și-a sfătuit clienții să urmărească doar conturile sale oficiale

Unul din marile lanțuri de supermarketuri, Kaufland România, trage un semnal de alarmă către clienții săi. Compania și-a avertizat clienții împotriva unor „încercări de phishing”. Mai mulți clienți Kaufland România ar fi primit prin SMS un mesaj în care erau anunțați că ar avea de câștigat premii importante.

Tentativele de phishing s-au înmulțit în România

Phishing-ul este definit ca „o înșelătorie prin care un utilizator de Internet este înșelat, printr-un mesaj fals, în dezvăluirea informațiilor personale sau confidențiale pe care escrocul le poate folosi în mod ilicit”.

În cazul de față, capturile de ecran arătau un link web schițat care folosea sigla și numele Kaufland România (vezi galeria). Pagina dubioasă îi conduce pe utilizatori către un certificat cadou sau un voucher fraudulos.

Resepctivul premiu intra în contul utilizatorului numai după completarea unor date personale. Conducerea Kaufland România și-a sfătuit clienții să urmărească doar conturile sale oficiale de social media și alte pagini oficiale.

În secțiunea de comentarii și redistribuirea postării, unii utilizatori de social media au spus că au primit link-urile suspecte prin SMS.

Kaufland România victima unei tentative de phishing

În ultima vreme tot mai mulți clienți primesc prin intermediul funcției de SMS mesaje de înștiințare asupra unor potențiale concursuri. Kaufland România a emis ieri, pe 19 septembrie, un anunț prin care încearcă să facă lumină în acest caz. De asemenea, a atașat capturi de ecran ale acestor linkuri la postare.

”Vă rugăm să nu reacționați la concursurile false care circulă pe internet în numele Kaufland și să nu trimiteți SMS.‼️‼️‼️

Toate concursurile oficiale se organizează pe canalele oficiale Kaufland Romania. Mulțumim.”, scrie Kaufland pe pagina sa de Facebook.

Respectivul mesaj îi anunță pe clienți că sunt fericiții câștigători ai unui concurs și că trebuie să completeze anumite date personla la un link furnizat, cerința fiind să trimită un alt SMS în valoare de 0,6 eurocenți.

„Felicitări, ești unul dintre cei foarte norocoși astăzi, completează-ți înregistrarea până la capăt la link-ul oficial (Kaufland România) aici (link fals). La 30 de minute după înregistrare, premiul va fi introdus automat în contul dvs.

Dacă ați terminat de înregistrat în etapa finală, vă rugăm să verificați adresa de e-mail, dacă există verificare, vă rugăm să confirmați cu echipa noastră pentru a vă procesa imediat premiul, vă mulțumesc.”, este mesajul primit de clienții Kaufland România prin SMS.

În fapt mesajul nu este altceva decât o tentativă de phishing, de a frauda clienții. Mai exact, după ce victima completează datele cerute în link-ul respectiv, hoții pot accesa toate datele publicate de aceasta, ulterior reușind să sustragă banii din contul potențialului câștigător.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI