Ai spart, din greșeală, un produs în supermarketurile din România? Sigur nici tu nu știai legea

de: Violeta Badea
16 05. 2023

Imaginează-ți că ai spart, din greșeală, o sticlă scumpă de șampanie într-un supermarket. Primul gând care îți vine în minte este acela că va trebui să o plătești, dar nu te grăbi încă să scoți banii din buzunar. Iată ce ai de făcut, de fapt, într-o astfel de situație. Cu siguranță nu știai asta!

Află dacă ești obligat sau nu să plătești un produs pe care l-ai spart în magazin, din greșeală

Orice persoană poate, la un moment dat, să spargă accidental un produs într-un supermarket. Şi tocmai din acest motiv, este bine să ştii ce spune legea cu privire la acest subiect.

Ei bine, cumpărătorul care atinge, din greșeală, o sticlă și o sparge ar trebui să verifice dacă angajații supermarketului au amplasat-o corect. Conform legii, este obigatoriu să existe o bară de protecție la raionul cu băuturi pentru a stabiliza produsele.

Absența acestora poate duce la accidente precum spargerea sticlelor. În acest caz, vina îi aparține lucrătorului comercial, nu clientului. Iată și alte reguli pe care trebuie să le respecte conducerea supermarketului:

  • Să respecte distanța dintre rafturi. Aceasta depinde de suprafața magazinului. Astfel, ea este de 1,4 m pentru suprafețe de până la 100 m², de 1,6 m pentru suprafețe de 100-150 m², de 2 m pentru suprafețe de 150-400 m² și de 2,5 m pentru suprafețe mai mari de 400 m²;
  • Să se asigure că podeaua este uscată. Dacă un cumpărător alunecă pe podeaua umedă și cade peste raftul cu mărfuri, vina îi aparține, de asemenea, lucrătorului comercial;
  • Cumpărătorul nu este vinovat dacă sticla se prăbușește în timp ce se deplasează pe banda de la casă.

Citește și Cum fură românii din supermarketuri. O femeie a reuşit să ia produse de 10 ori fără să fie prinsă!

Ce poți face dacă ți se cer daune pentru produsele sparte

În cazul în care ți se cere să plătești daune pentru produsele sparte, poți solicita cartea de reclamații. Explică acolo modul în care s-a produs incidentul.

În cazul în care nu ajungi la o înțelegere, poți lua legătura în orice moment cu Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a clarifica situația.

Citește și Alimentul de bază care s-a scumpit cel mai mult în România. INS a făcut anunțul surpriză!