Afacerea tradiţională cu care doi tineri au dat lovitura, în România. Nici ei nu se aşteptau să le meargă atât de bine

de: Stan Nicu
19 09. 2023

Mai mulți tineri care au vrut să ajute la învierea tradiţiei şi să ajute meşteşugarii români să readucă în atenţie arta s-au umplut de bani. Care este afacerea tradiţională cu care doi tineri au dat lovitura, în România. Nici ei nu se aşteptau să le meargă atât de bine.

Afacerea cu care mai mulți tineri au dat lovitura. Totul a pornit dintr-o joacă

Afacerea a început în urmă cu şase ani, dar inițial totul a început de fapt ca un proiect de CSR pentru sprijinirea zonei de meşteşug şi artă populară.

Apoi, totul a devenit, încet-încet, o afacere în sine, de care este astăzi este responsabilă o întreagă echipă de antreprenori care au entuziasmul în sânge.

”Ce-am dorit să dăm ceva înapoi lumii, cu expertiza pe care o aveam, respectiv de antreprenoriat, marketing şi comunicare. Proiectul a început organic, am luat ţara la pas, am întâlnit meşterii populari de renume, artizanii locali, le-am aflat problemele, am discutat despre ce ar putea fi făcut şi am creionat o idee de proiect”, povesteşte Cosmin Cucoş, potrivit zf.ro.

Multe meșteșuguri nu mai are cine să le ducă înainte

Astfel au descoperit că multe meşteşuguri au ajuns la ultima generaţie de artişti populari, riscând uitarea. Astfel inspiraţi, au creat proiectul Învie Tradiţia, care întrunește pe o singură platformă online, obiecte fabricate de artizani de peste tot din țară.

”Am început cu un magazin online, care la lansare aduna cam 1.000 de produse realizate de meşteri populari din tot arealul geografic al României”, mai spune Cosmin Cucoş.

Acum, afacerea este deţinută de agenţia de comunicare Promocrat, prin firma Promocrat Media SRL îi are ca acţionari pe Alexandru Gavril, Alexandru Alucăi, Cosmin Cucoş, Elena Bicher şi Cosmin Muscălescu, plus Andrei Cucoş şi Andreia Niculiţă, cu toții fiind determinanţi în implementarea şi operaţionalizarea proiectului.

Trecutul acţionarilor este unul variat întrunind o expertiză bogată în antreprenoriat, finanţe, growth & digital marketing, performance marketing şi ospitalitate.

”Investiţia iniţială a fost în jurul a 25.000 de euro şi a constat în branding, logistică, realizarea magazinului online şi stocurile iniţiale de produse”, mai spune Cosmin Cucoș.

Cine sunt clienții ”Învie Tradiția”

Afacerea „Învie Tradiţia” beneficiază de un magazin online care reuneşte obiecte fabricate în România, excepţie făcând doar două-trei produse realizate de meşteri din afara României. În total, platforma reunește circa 30 de producători locali, produsele oferite ajungând la 2.000.

Principalii clienţi ai platformei sunt iubitorii de artă populară, iar cele mai multe dintre produsele cumpărate au ajuns drept cadouri pentru cunoscuți și apropiați.

Există însă o categorie de clienți care cumpără în interes personal, iar o altă categorie importantă de clienţi o reprezintă companiile care desfăşoară relaţii comerciale cu firme din afara României sau care dețin filiale în alte ţări şi caută produse pentru a fi oferite cadou sau pentru protocol.