Pe Autostrada Soarelui, pe sensul Constanța-București, în județul Călărași, traficul rutier este blocat la ora transmiterii acestei știri, din cauză că un bărbat amenință că se aruncă de pe pod. Mai multe autospeciale se află la fața locului.
Pe A2, sensul Constanța-București, în județul Călărași, traficul rutier este blocat după ce un bărbat amenință că se aruncă de pe pod, potrivit primelor imagini de la fața locului.
Autostrada A2 este una dintre cele mai circulate din România și leagă Capitala de Constanța. Are o lungime de 212 km, însă puțini știu când a fost construită și de ce poartă numele de „Autostrada Soarelui”?
Ei bine, construirea Autostrăzii Soarelui a început înainte de Revoluție, în perioada comunistă. În anul 1987, a fost dat în folosință primul tronson al autostrăzii (Fetești – Cernavodă), de aproape 18 km.
După căderea comunismului, lucrările la A2 au continuat, însă nu pentru foarte mult timp, ci doar până în 1993. La acea vreme, premier era Nicolae Văcăroiu.
Ulterior, lucrările au fost redeschise în anul 1998, iar după șase ani au fost deschise traficului încă două tronsoane. În anul 2004 s-au dat în folosință tronsoanele București – Fundulea și Fundulea – Drajna Nouă, cele două măsurând circa 106 km.
Doi ani mai târziu (iunie 2006), a fost deschis și tronsonul Drajna – Fetești, dar doar pentru două dintre cele patru benzi de circulație. Autoritățile au luat această decizie pentru ca celălalt sens să fie finalizat în 2007.
Anca Boagiu, ministrul Transporturilor de atunci, a spus că tronsonul Medgidia – Constanța va fi deschis în anul 2011, însă a fost terminat în 2012. Totodată, după deschiderea tronsoanelor dintre Capitală și Cernavodă, lucrările au continuat pentru restul de 52 km, între Cernavodă și Constanța.
Toată autostradă a fost finalizată în iulie 2012, având aproximativ 202 km. Așadar, construcția A2 a durat circa 30 de ani! Valoarea totală a investiției, până în anul 2012, s-a ridicat la aproximativ 650 de milioane de euro. Totuși, tronsoanele construite după 1989 și până în anul 2015 au costat 3,5 miliarde de euro.