Cât câștigă un șofer de camion în Germania la final de 2022? Ca și Marea Britanie, Germania trece printr-o criză accentuată a lipsei de șoferi de TIR-uri. Companiile de profil germane apelează la tot felul de metode pentru a atrage șoferi de la companii concurente.
Camioanele mari care circulă pe autostrada din Germania sunt, în general, conduse de profesioniști foarte bine pregătiți. Problema este că tot mai puțini tineri optează pentru aecastă meserie..
„În Germania există un deficit serios de șoferi. Aceasta înseamnă că trebuie să plătim ceva mai mult pentru a obține șoferi.
Și pentru că marjele sunt atât de subțiri, trebuie să transferăm acest cost suplimentar către clienți.”, spune Gerard van Kesteren, directorul financiar al Kuehne & Nagel International, care operează 10.000 de camioane și remorci și care are ca și clienți BMW și Airbus.
Conform publicației germane „Welt”, industria transporturilor din această țară este fragmentată. Aproximativ 70 la sută dintre companii au cinci sau mai puține camioane în uz.
Oricine are câteva zeci de vehicule în circulație este deja una dintre cele mai mari companii din industrie, mai spun cei de la „Welt”. Flotele de camioane care circulă pentru corporații precum Schenker, DHL, Dachser sau Kuehne + Nagel sunt furnizate în mare parte de aceste companii de dimensiuni medii. În unele cazuri folosesc subcontractori activi la nivel internațional, în principal din țările din Europa de Est.
Conform unei statistici recente, un șofer de camion câștigă în Germania, de obicei, în jur de 1.170 euro pe lună. Salariile variază de la 540 euro, cel mai mic, la 1.850 euro, cel mai mare.
Aceleași date mai arată că un șofer de TIR, cu mai puțin de doi ani de experiență, câștigă aproximativ 610 euro pe lună. Potrivit informațiilor, la anumite companii salariul de pornire este și de 2.750 de euro pe lună.
Vezi și: Câți bani primește un șofer român de TIR în Spania. Salariul lunar este uriaș
Dar, așa cum spuneam, există o lipsă de șoferi, marile companii de profil au început să caute alte metode de a-și atrage șoferi cu experiență.
Una din aceste metode sunt bonusurile declarate, fiind vorba de nu mai puțin de 3.000 de euro. Motivul este că deficitul de șoferi este atât de mare încât companiile au ajuns să-și fure șoferii unele altora.
„Aceasta este o evoluție extrem de dinamică și nesănătoasă. O spirală care acum se transformă periculos de repede”, spun reprezentații unor companii de profil.
În ultimii ani, companiile au reacționat la această situație prin majorări salariale. În unele cazuri companiile, pentru a-și păstra șoferii, au majorat salariile cu sume între 100 de euro și 250 de euro.
Conform datelor, mare parte din șoferii activi pe piața germană veneau din Polonia, acum se pare că numărul acestora s-a micșorat, mai arată publicația amintită.
În plus, există reglementări greoaie din partea autorităților germane, de exemplu în ceea ce privește permisele de conducere pentru candidații din afara UE.
Criza forței de muncă, despre care s-a tot vorbit, are efecte nedorite și în zona de transporturi. Penuria de șoferi de TIR a devenit o problemă. Este o problemă, nu numai locală în Germania sau Anglia, ci și în întreaga zonă euro.