11 iul. 2025 | 14:07

Dacian Cioloș, refuzat de un taximetrist, la aeroportul Otopeni. A intervenit Poliția şi a dat amendă de 500 de lei. Cum a motivat şoferul situaţia neplăcută

Social
Share
Dacian Cioloș, refuzat de un taximetrist, la aeroportul Otopeni. A intervenit Poliția şi a dat amendă de 500 de lei. Cum a motivat şoferul situaţia neplăcută
FOTO: Facebook/Dacian Cioloș

Un incident neobișnuit s-a petrecut în noaptea de joi spre vineri, la terminalul Sosiri al Aeroportului Internațional Henri Coandă din Otopeni, când fostul premier Dacian Cioloș a fost refuzat de un taximetrist, deși îl solicitase direct. Situația a atras atenția polițiștilor aflați la fața locului într-o acțiune de control de rutină și s-a încheiat cu sancționarea severă a conducătorului auto.

Amendă pentru taximetristul care a refuzat cursa

Potrivit autorităților, șoferul taxi a refuzat să preia pasagerul motivând că „nu este primul la rând” și că regulile interne nu îi permit să părăsească poziția a doua din coloană. Deși astfel de explicații sunt frecvent invocate de taximetriștii de la aeroport, legea este clară: clientul are dreptul să aleagă orice mașină disponibilă.

Polițiștii de la Serviciul Transporturi Aeriene, aflați la fața locului în intervalul 22:00 – 02:00, au fost informați despre refuzul taximetristului la ora 23:45. În urma verificărilor, s-a constatat că șoferul a încălcat prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi, fiind amendat cu 500 de lei. De asemenea, i-a fost reținut atestatul profesional, iar potrivit surselor, legitimația de acces în aeroport i-a fost anulată definitiv.

Pasagerul în cauză, potrivit imaginilor video surprinse de camerele de supraveghere și consultate de publicația Libertatea, era Dacian Cioloș, fost prim-ministru al României. Incidentul a readus în atenție problemele recurente legate de activitatea taximetriștilor de la Otopeni – refuzul curselor, selecția preferențială a clienților sau solicitarea unor tarife nejustificate.

Sancțiuni mai dure pentru taximetriști

În ultimele șase luni, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a constatat nu mai puțin de 29 de abateri de la regulamentul aplicabil taximetriștilor în zona aeroportuară. Mai mult de jumătate dintre acestea au dus la suspendarea accesului pe o perioadă de un an. Cele mai frecvente nereguli au inclus refuzul de a prelua pasageri, modificarea ilegală a aparatului de taxat sau solicitarea unor sume nejustificate.

Începând cu 11 iulie, CNAB a introdus măsuri și mai stricte. Astfel, pentru abateri grave, precum refuzul de a lua un client, se aplică anularea definitivă a legitimației de acces în aeroport – o sancțiune care până acum era temporară. Două cazuri recente au dus deja la interdicții permanente.

În paralel, CNAB a demarat o campanie de informare a pasagerilor. Aceasta include distribuirea de flyere, afișe informative în terminalul Sosiri și publicarea online a unui ghid cu prețuri orientative, reguli de conduită și datele de contact ale instituțiilor unde pot fi depuse reclamații.

Autoritățile speră că aceste măsuri vor descuraja comportamentele abuzive și vor contribui la îmbunătățirea experienței călătorilor. Totodată, CNAB a transmis Ministerului Transporturilor propuneri de modificare a legislației, pentru sancționarea mai dură a taximetriștilor care încalcă regulile.