17 apr. 2025 | 08:44

Lidl, noul Mega Image? Retailerul nemţesc ajunge mai aproape de români, unde vor fi amplasate noile magazine

Știri social
Lidl, noul Mega Image? Retailerul nemţesc ajunge mai aproape de români, unde vor fi amplasate noile magazine

Lidl, parte a grupului german Schwarz, își consolidează poziția dominantă pe piața de retail din România și își propune, în 2025, o extindere fără precedent. După ce anul trecut a fost, pentru al patrulea an consecutiv, lider în retailul românesc din punct de vedere al cifrei de afaceri – înregistrând vânzări de peste 21,7 miliarde de lei – compania își triplează planurile de expansiune față de 2024.

Planurile de expansiune ale celor de la Lidl

Dacă în 2024 rețeaua Lidl s-a extins cu 12 noi magazine în orașe precum București, Timișoara, Sibiu, Brașov, Râmnicu Vâlcea sau Măgurele, atingând un total de 365 de unități, în 2025 retailerul vizează inaugurarea a 37 de noi locații. Primele două luni ale anului au debutat în forță, cu 12 magazine deja deschise, semn că strategia de extindere prinde contur rapid.

Irina Mușan, Director Național Servicii Centrale și Expansiune în cadrul Lidl România, explică această accelerare drept un răspuns adaptat contextului actual și potențialului pieței locale.

„Ne orientăm spre o strategie de expansiune flexibilă, adaptabilă nevoilor comunităților în care pătrundem. Intrăm în suburbii dezvoltate din jurul marilor orașe, dar și în orașe mici, acolo unde cererea este în creștere”, declară aceasta pentru Profit.ro.

Lidl își adaptează formatele magazinelor în funcție de spațiul disponibil: de la unități clasice cu suprafețe de vânzare între 1.100 și 1.700 de metri pătrați, până la magazine construite pe două niveluri sau integrate în ansambluri rezidențiale, clădiri de birouri ori parcuri comerciale. Această versatilitate în design și locație le permite să ajungă mai aproape de clienți, inclusiv în zone urbane aglomerate sau în comunități emergente.

Lidl, pe urmele Mega Image?

Planurile Lidl merg însă mult mai departe. Până în 2030, retailerul își propune să ajungă la 565 de magazine în România, adică să adauge încă 200 de unități față de nivelul actual. În paralel, compania investește masiv în modernizarea infrastructurii și în digitalizare, pentru a susține eficient ritmul alert de dezvoltare.

Un element-cheie în acest puzzle este infrastructura logistică. Lidl deține în prezent șase centre regionale în România, cel mai recent fiind inaugurat în 2023, la Fundeni, județul Călărași – cel mai mare din portofoliu. Fiecare centru deservește între 50 și 70 de magazine, contribuind la eficientizarea aprovizionării și reducerea impactului asupra mediului.

Dacă în trecut Mega Image era sinonim cu retailul de proximitate în marile orașe, Lidl pare să preia acum această poziție. Prin prezența sa în cartiere, suburbii și orașe mici, retailerul german devine tot mai accesibil pentru români. Iar cu accentul pus pe prețuri competitive și expansiune accelerată, Lidl nu doar că își păstrează titlul de lider, ci și promite să devină rețeaua de magazine „din colțul blocului” pentru tot mai mulți români.