13 feb. 2025 | 15:28

Cum îşi păcăleşte Mega Image clienţii în mod constant? Diferenţa uriaşă de preţuri de la un magazin la altul îi pune pe cumpărători pe gânduri

Știri social
Cum îşi păcăleşte Mega Image clienţii în mod constant? Diferenţa uriaşă de preţuri de la un magazin la altul îi pune pe cumpărători pe gânduri
Cum isi insala Mega Image clientii

Prețurile din retail au devenit un subiect de interes constant pentru consumatori, iar diferențele mari de preț dintre magazinele din aceeași rețea sunt un fenomen destul de întâlnit. Mega Image, unul dintre cei mai mari retaileri din România, nu face excepție, iar strategiile de preț folosite de acest supermarket au fost adesea puse sub semnul întrebării.

Diferențe semnificative în același lanț de magazine

Un exemplu clar al acestor diferențe de preț poate fi observat în cazul unei sticle de lapte Zuzu, produs care face parte din oferta zilnică a multor clienți.

Într-un Mega Image din București, o sticlă de 1 litru de lapte Zuzu costă 9,49 lei. Cu toate acestea, dacă te îndrepți către un alt supermarket Mega Image situat la aproximativ 500 de metri distanță, aceeași sticlă de lapte este vândută cu 10,09 lei, notează zf.ro.

Aceasta este o diferență de 60 de bani pentru același produs, un exemplu clar că prețurile pot varia semnificativ chiar și în interiorul aceleași rețele de supermarketuri.

Prețuri diferite chiar între Profi și Mega Image

Situația devine și mai interesantă atunci când luăm în calcul și rețeaua Profi, care, deși face parte dintr-un alt grup (până de curând fiind concurenți direcți cu Mega Image), este acum deținută de același proprietar, grupul Ahold Delhaize.

În supermarketul Profi aflat vizavi de magazinul Mega Image menționat anterior, prețul aceleași sticle de lapte Zuzu este de 9,59 lei, cu 10 bani mai mult decât în Mega Image-ul din apropiere.

Această diferență de preț între cele două rețele, acum sub aceeași proprietate, ridică întrebarea dacă aceste fluctuații de preț sunt justificate și ce impact au asupra consumatorilor.

O strategie de preț care ridică semne de întrebare

Deși este posibil ca diferențele de preț să fie determinate de diverși factori, cum ar fi politica de marketing locală sau costurile de operare ale fiecărui magazin, aceste fluctuații de preț nu fac decât să confunde cumpărătorii.

Cu toate că Mega Image și Profi sunt acum parte din același grup, clienții sunt nevoiți să se adapteze constant la aceste schimbări, iar în anumite cazuri, aceștia pot simți că sunt păcăliți de diferențele mari de preț pentru aceleași produse.

Așadar, diferențele de preț mari între magazinele din aceeași rețea creează o confuzie evidentă pentru clienți și ridică întrebări cu privire la strategia de preț folosită de Mega Image.

Deși, în mod teoretic, fiecare magazin ar trebui să își stabilească propriile prețuri în funcție de contextul local, consumatorii sunt tot mai atenți și analizează cu mai multă grijă prețurile din fiecare locație, având în vedere posibilele strategii comerciale folosite pentru a maximiza profitul.