Companiile care ”fac legea” în lume: sunt cele mai bogate branduri, cu o putere fabuloasă. Apple, Google, Microsoft, pe listă
Când vine vorba de brandurile pe care le știm cu toții, acestea reprezintă jucători importanți în economia mondială, cu o putere financiară fabuloasă. Din acest motiv, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că în cel mai recent top 10 vedem companii precum Apple, Google, Microsoft sau Amazon.
Kantar BrandZ a publicat cel mai recent clasament al său vizavi de valoarea financiară a celor mai importante branduri din lume. În noul studiu de piață, Apple, Google, Microsoft și Amazon conduc detașat topul, la o diferență semnificativ față de al cincilea clasat, McDonald`s, conform MarketingBrew.com.
Cine face legea la nivel global, dintre branduri
Americanii se pare că fac cea mai bună treabă atunci când vine vorba de companii ancorate în mentalul colectiv. Doar așa se explică faptul că 8 din cele 10 sunt din SUA, doar Franța mai are un jucător în top 10 și China. Francezii se bucură de brandul Louis Vuitton, iar chinezii se pare că fac o treabă foarte bună cu Tencent, evaluat la 141,02 miliarde de dolari pe locul 7. Titanul din Franța de pe poziția a opta a sărit până la 124,822 miliarde de dolari.
În final, forma finală a clasamentului o poți vedea în lista de mai jos:
- APPLE – valoare de brand de 880,455 miliarde de dolari
- GOOGLE – 577,683 miliarde de dolari
- MICROSOFT – 501,856 miliarde de dolari
- AMAZON- 468,737 miliarde de dolari
- MCDONALD’S – 191,109 miliarde de dolari
- VISA – 169,092 miliarde de dolari
- TENCENT – 141,02 miliarde de dolari
- LOUIS VUITTON – 124,822 miliarde de dolari
- MASTERCARD – 110,631 miliarde de dolari
- COCA-COLA – 106,109 miliarde de dolari.
Este important de reținut că, spre deosebire de Apple, Google sau Microsoft, Louis Vuitton este doar un brand, nu o companie, parte a gigantului LVMH condus de Bernard Arnault, miliardarul care își dispută titlul de cel mai bogat om din lume cu Elon Musk de la Tesla. Apropo de producătorul de mașini electrice, se află pe poziția a 25-a mondial în același top cu o evaluare de 67,662 miliarde de dolari. TikTok este pe 41 cu 44,349 miliarde evaluare.