30 mart. 2023 | 11:12

Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul: ce au pățit românii care și-au schimbat furnizorul de energie, pentru un preț mai mic

ACTUALITATE
Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul: ce au pățit românii care și-au schimbat furnizorul de energie, pentru un preț mai mic

Acum un an, toată lumea se muta la Hidroelectrica, în speranța unui cost mai mic la factură. Astăzi, situația pare diferită, iar românii încep să regrete mișcarea, întrucât afară era vopsit vopsit gardul, iar înăuntru îi aștepta, se pare, leopardul.

Orbiți de mirajul unei facturi mai mici, nu puțini au fost clienții care au ales să migreze către Hidroelectrica. Totuși, acum, la mai bine de un an, multora dintre aceștia le expiră deja contractul, iar în lipsa unei notificări efective din partea furnizorului, oamenii sunt puși în fața unui fapt împlinit și destul de neplăcut.

Potrivit companiei, cei care nu primesc notificări ar urma să rămână cu prețul vechi, cel de 25 de bani per kWh, contractul prelungindu-se în mod automat.

„Dacă nu se modifică nimic din contract, fie că vorbim de preţ sau orice altă clauză, practic nu este necesară o corespondenţă între părţi”, a informat Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE.

Totuși au fost clienți acare au primit o nouă ofertă, cu 28 de bani pe kWh. Aceștia pot accepta tacit sau pot refuza prelungirea contractului, în funcție de preferințe.

În definitiv, nu se știe cum anume își alege Hidroelectrica clienții care urmează să continue cu 25 de bani, în detrimentul celor care vor plăti 28 de bani. În momentul de față, nu există un punct de vedere oficial dat de companie.

„Este, probabil, o lipsă de capacitate din partea Hidroelectrica de a face faţă afluxului extrem de mare de clienţi”, a declarat Corneliu Bodea, expert în energie, citat de observatornews.ro.

Clienții regretă deja mutarea de acum aproximativ un an

Mai mult decât atât, Hidroelectrica pare să aibă probleme serioase inclusiv la capitolul emiterii facturilor, acestea nefiind trimise la clienți lunar, așa cum ar fi normal.

În mod absolut evident, clienții au început să fie extrem de nemulțumiți, mulți dintre ei subliniind că această situație frizează absurdul, ba chiar mai mult decât atât.

În cazul în care te întrebai cam cât de gravă este situația, se pare că unii dintre clienţii Hidroelectrica vor primi săptămâna aceasta facturile pentru luna august a anului trecut – or, cel puțin așa promite compania.

În urmă cu câteva zile, Hidroelectrica era amendată de ANRE cu suma de jumătate de milion de lei, în urma reclamațiilor în număr mare, venite din partea clienților.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele