Porsche continuă să inoveze: cel mai nou proiect, cum ne ajută

de: Andrei Tilimpea
07 04. 2022

Porsche sprijină compania care folosește vântul pentru a înlocui benzina.

Compania s-a alăturat unui grup de investitori care pariază pe acțiuni de 260 de milioane de dolari pe o startup care își propune să valorifice energia eoliană pentru a face un înlocuitor al benzinei.

Porsche investește 75 de milioane de dolari pentru o participație de 12,5% în dezvoltatorul de combustibil bazat pe energie electrică HIF Global, a anunțat compania miercuri într-un comunicat.

HIF construiește o fabrică în Chile pentru a produce combustibili sintetici pe bază de electricitate din hidrogen și dioxid de carbon folosind energia eoliană, începând cu jumătatea anului.

HIF Global intenționează să construiască 12 locații comerciale în Texas, Chile și Australia, reprezentând investiții de 50 de miliarde de dolari, pentru a produce 150.000 de barili de combustibil pe zi folosind 25 gigawați de surse regenerabile și aproximativ 25 de milioane de tone pe an de dioxid de carbon, a declarat Meg Gentle, directorul executiv al HIF Global.

Porsche investește în viitor

Firma a atras, de asemenea, sprijin din fonduri gestionate de EIG Global Energy Partners, Baker Hughes și acționarul majoritar Andes Mining & Energy din Chile, a declarat startup-ul într-un comunicat separat.

A investit și biroul de familie al lui Gentle, Gemstone Investments. Michael Steiner, membru al consiliului executiv Porsche, și președintele și directorul executiv al EIG, Blair Thomas, s-au alăturat consiliului de administrație al HIF Global.

Porsche a investit în combustibili alternativi ca o modalitate de a propulsa modele precum emblematica mașină sport 911 în viitor, pe care producătorul auto intenționează să o ofere în continuare ca model de motor cu combustie.

Brandul Volkswagen Group cheltuiește peste 1 miliard de euro în următorul deceniu pe surse alternative de energie, cum ar fi sisteme solare, turbine eoliene și e-combustibili.

Grupul Volkswagen va elimina 60% din modelele sale alimentate cu combustie până la sfârșitul deceniului și va vinde mai puține mașini în general pentru a se concentra pe producerea de vehicule premium mai profitabile, a declarat directorul financiar Arno Antlitz.