Mazda încă investește în diesel: ce planuri are pentru acest tip de motor

de: Andrei Tilimpea
13 04. 2022

Mazda nu renunță la motoarele pe motorină.

Nu, chiar dacă cererea pentru grupul motopropulsor a scăzut cu 34% anul trecut și normele Euro 7 privind emisiile sunt gata să facă dieselurile mai scumpe ca niciodată, producătorul auto japonez este încă angajat.

Compania a promis că până anul viitor va oferi un motor diesel cu șase cilindri și 3,3 litri în flagship CX-60, care este compatibil cu Euro 7, în ciuda faptului că nu știe cât de stricte vor fi regulile.

Mazda va îndeplini standardele de emisii Euro 7 cu noul motor diesel”, a declarat Joachim Kunz, senior manager de dezvoltare tehnică la centrul de cercetare și dezvoltare Mazda Europe, în timpul prezentării lui CX-60 luna aceasta.

Kunz este conștient de faptul că inginerii Mazda se confruntă cu o țintă în mișcare, având în vedere că factorii de decizie din UE nu s-au hotărât cu privire la cât de dure vor fi obiectivele, în special pentru oxidul de azot (NOx).

„Cel mai probabil, aceasta va fi ultima generație de motoare cu ardere internă, așa că ne vom pregăti pentru cel mai dur obiectiv așteptat și apoi ne vom ajusta folosind soluții de post-tratare”, a spus el.

Ultima generație de motoare cu ardere internă

Kunz a spus că Mazda este pregătită să investească mai mult și să renunțe la profit pentru a oferi motorul, în timp ce clientul ar putea fi nevoit să accepte un motor de mai puțină putere.

„Având un motor de 3,3 litri înseamnă că vrem să fim siguri pentru cuplu și putere”, a spus Kunz adăugând că Mazda crede că viitorul diesel va oferi cifre de economie de combustibil comparabile cu un motor cu patru cilindri turbo cu aceeași putere.

Pentru a realiza acest lucru, Kunz a spus că motorina trebuie să aibă o eficiență excelentă de ardere, astfel încât mai multă căldură pe care o produce este tradusă în putere și se pierde mai puțină căldură în sistemul de răcire.

„Pentru a obține emisii scăzute de NOx, avem nevoie de temperaturi scăzute de ardere”, a spus Kunz. „Având un motor mai mare menține temperaturile mai scăzute, ceea ce este bun atât pentru reducerea pierderilor de căldură, cât și pentru reducerea emisiilor brute de NOx. Acest lucru, la rândul său, ne va permite să avem un sistem de post-tratare mai simplu.”

Kunz a spus că motorina va include un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR) „pentru a le arăta clienților că depunem eforturi mereu pentru a reduce NOx”. SCR, care convertește NOx cu ajutorul unui catalizator în azot biatomic și apă, va fi mai mic și va necesita reumpleri mai puțin frecvente cu uree de către client, a spus Kunz.

Kunz a spus că Mazda intenționează să ofere CX-60 diesel companiilor sale de vânzări din întreaga Europă, cu posibila excepție a Norvegiei, unde mașinile electrice reprezintă deja marea majoritate a vânzărilor de mașini.