Instagram și Facebook te urmăresc pe site-uri web accesate prin aplicațiile lor: ce a descoperit un inginer Google

Instagram și Facebook te urmăresc pe site-uri web accesate prin aplicațiile lor: ce a descoperit un inginer Google

Platformele de social media ca Facebook sau Instagram au avut o imagine proastă în ultima vreme, în mare parte determinată de amploarea colectării lor de date. Acum, Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, a plusat.

Nemulțumit să urmărească doar fiecare mișcare pe care o faci în aplicațiile sale, Meta a conceput o modalitate de a ști, de asemenea, tot ceea ce faci pe site-urile externe accesate prin aplicațiile sale. De ce merge atât de departe? Și există vreo modalitate de a evita această supraveghere?

Meta are un browser personalizat în aplicație care funcționează pe Facebook, Instagram și pe orice site web pe care ai putea da click din ambele aplicații. Acum, fostul inginer Google și cercetător de confidențialitate Felix Krause a descoperit că acest browser proprietar are un cod de program suplimentar inserat în el. Krause a dezvoltat un instrument care a descoperit că Instagram și Facebook au adăugat până la 18 linii de cod site-urilor web vizitate prin browserele din aplicația Meta.

Facebook te spionează mai mult decât crezi

Această „injectare de cod” permite urmărirea utilizatorilor și anulează restricțiile de urmărire pe care browserele precum Chrome și Safari le au în vigoare. Acesta îi permite lui Meta să colecteze informații sensibile despre utilizator, inclusiv „fiecare buton și link accesat, selecții de text, capturi de ecran, precum și orice introducere a formularelor, cum ar fi parole, adrese și numere de card de credit”.

Krause și-a publicat concluziile online pe 10 august, inclusiv mostre ale codului real. Ca răspuns, Meta a spus că nu face nimic cu care utilizatorii nu au fost de acord. Un purtător de cuvânt al Meta a spus:

“Am dezvoltat în mod intenționat acest cod pentru a onora opțiunile Ask to track ale oamenilor pe platformele noastre. Codul ne permite să cumulăm datele utilizatorilor înainte de a-l folosi în scopuri de reclamă sau de măsurare”.

„Codul” menționat în caz este pcm.js – un script care acționează pentru a agrega activitățile de navigare ale unui utilizator. Meta spune că scriptul este inserat pe baza faptului că utilizatorii și-au dat consimțământul – iar informațiile obținute sunt folosite doar în scopuri publicitare.

Deci se acționează etic? Ei bine, compania a informat utilizatorii cu privire la intenția sa de a colecta o gamă extinsă de date. Cu toate acestea, s-a oprit înainte de a clarifica care ar fi implicațiile complete ale acestui lucru.