Cum primești înapoi banii dați pe facturile scumpite exagerat: se poate, dacă depui plângere

Cum primești înapoi banii dați pe facturile scumpite exagerat: se poate, dacă depui plângere

Veste neașteptat de bună pentru românii care au fost împovărați pe nedrept cu facturi uriașe la energie. Oamenii care au suportat costurile nejustificat de mari au șanse reale în a-și recupera banii, dar doar în anumite condiții. Vom vorbi în rândurile de mai jos despre ce e vorba, iar la final vei ști dacă te încadrezi și ai dreptul să-ți ceri banii înapoi.

Începem prin a spune că este vorba despre românii cărora le-au crescut facturile ca urmare a Ordonanței de Urgență OUG nr.27 adoptată în primăvara anului curent. Timp de luni bune, unii consumatori au ajuns să plătească, ca urmare a prevederilor actului normativ anterior citat, un preț pe kilowatt oră ce depășea prețul precizat în contractul pe care îl aveau în derulare.

Dacă te regăsești în această situație, trebuie să știi că îți poți recupera banii, doar dacă ai consumat mai puțină energie decât era estimatul. De altfel, șanse pentru a-ți vedea banii înapoi ai de-abia în 2023, dar cel puțin ai o perspectivă și știi că vei beneficia de dreptul tău, mai devreme sau mai târziu.

Protecția Consumatorilor se confruntă deja cu plângeri venite din partea consumatorilor de energie români care au îndurat costuri uriașe după adoptarea respectivei Ordonanțe de Urgență a Guvernului.

De ce ai dreptul să-ți ceri bani înapoi, de fapt

„Potrivit unui răspuns oferit de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor la solicitarea Profit.ro, 223 de consumatori clienți casnici au reclamat că au plătit mai mult decât aveau în contracte ca urmare a intrării în vigoare a Ordonanței 27. OUG 27 a fost modificată prin legea de adoptare (206/2022) când s-a introdus un amendament prin care se prevede că prețul aplicat va fi cel negociat în contractele încheiate între consumatori și furnizori în situația în care este mai mic decât cel rezultat din formula de calcul. Dispoziția s-a aplicat astfel în perioada 1 aprilie – 13 iulie, însă modificarea (care va fi în facturile emise după data de 1 august) nu se aplică retroactiv”, explică Profit.ro.

Prin urmare, analizează toate aceste condiții prezentate și, dacă te identifici cu situațiile prezentate, nu uita că poți să-ți recuperezi banii, doar că trebuie să ai puțină răbdare. Sursa citată, care prezintă cele transmise de ANPC, punctează faptul că ”în februarie 2023, se va emite o factură de regularizare, luând în considerare cantitățile consumate pe parcursul anului 2022 pentru fiecare loc de consum, existând posibilitatea reîncadrării în marjele de consum”.