Cea mai profitabilă afacere în 2022 pleacă de la avioane, dar nu poți s-o ghicești: în ce sunt ”transformate”

Cea mai profitabilă afacere în 2022 pleacă de la avioane, dar nu poți s-o ghicești: în ce sunt ”transformate”

În contextul problemelor foarte mari din perioada pandemiei, care au vizat turismul, a explodat cererea pentru colete și, implicit, pentru transportul aerian de marfă. În același timp, foarte mulți giganți dintr-o varietate de domenii se străduiesc, la această oră, să pună mâna pe avioane compatibile. De aici vine și o nouă afacere.

La vreo 250 de kilometri sud de Paris, există aerodromul Chateauroux. Acolo operează compania Vallair, înregistrată în Luxemburg, și face o treabă grozavă. Firma este specializată pe mentenanță și dezmembrarea avioanelor, dar acum se ocupă cu altceva, transformarea avioanelor de călători în aeronave pentru transport de marfă.

Cum transformi avioane de persoane într-unele de marfă

O afacere foarte profitabilă în 2022 ține de reconversia avioanelor de pasageri Airbus în avioane cargo. În urma pandemiei de coronavirus a explodat cerere pentru avioane capabile să transporte marfă, iar compania Vallair a profitat din plin de această transformare a cererii.

La aerodromul Chateroux, în prezent, se transformă avioane de pasageri de tip Airbus A330 – 300, printr-o metodă proprie care durează doar o lună. Avantajul major față de soluțiile tradiționale ține de preț, mai mic cu 25% și de faptul că nu se mai instalează o trapă de dimensiuni foarte generoase în coada avionului. În schimb, se înlătură toate scaunele și accesoriile aferente din cabina avionului, iar pentru marfă, se instalează o bandă rulantă care este instalată în cabina avionului, cu o mențiune importantă. În acest fel, nu mai pot fi transportați paleți standard sau containere.

„Suntem pe val. Cererea este foarte mare”, a explicat directorul general de la Vallair, Gregoire Lebigot pentru Bloomberg. Ca referință, în ultimii doi ani, transportul aerian de marfă a înregistrat cele mai mari volume din istorie, în contextul în care pandemia a oprit practic transportul aerian de pasageri, dar s-a reflectat într-o explozie a cumpărăturilor online.

Pentru a înțelege de ce afacerea de mai sus este incredibil de profitabilă și pe termen lung, trebuie să ai în vedere că un Airbus A330 de ultimă generație poate ajunge să coste până la 350 de milioane de dolari, în timp ce procesul de conversie oficial la transportul de marfă costă până la 20 de milioane de dolari și poate dura până la 5 ani.

Conversia vândută de Vallair costă 5 milioane de dolari și, cel mai important, este reversibilă, dacă transportatorii vor să le transforme ulterior înapoi în avioane de pasageri. Pe de altă parte, este improbabil ca interesul pentru transportul aerian de marfă să mai scadă prea curând, în contextul în care constrângerile asupra lanțurilor de aprovizionare, care au făcut ca navele portcontainer să se aglomereze în porturi, ar urma să stimuleze activitatea în sectorul transportului aerian de marfă atât anul viitor cât și în 2024, estimează Pascal Fabre, managing director la firma franceză AlixPartners din Paris, conform Agerpres.