19 ian. 2021 | 15:41

Veste teribilă despre Dacia: s-a întâmplat de curând și îi privește direct pe clienți

CHESTII
Veste teribilă despre Dacia: s-a întâmplat de curând și îi privește direct pe clienți

Dacia a început anul în forță cu un anunț important: trei mașini noi până în 2025. Dintre toate, conceptul Bigster se remarcă cel mai mult. Dar sunt și vești proaste pentru marca românească.

Ultimele date despre Dacia, în Europa, arată că vânzările de autoturisme ale companiei au scăzut cu 30,2% în 2020. Cota de piaţă a producătorului de automobile a scăzut la 3,4%, de la 3,7% în 2019. Datele acestea au fost prezentate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Sunt valabile pentru statele din UE, Marea Britanie și ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), adică Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

2020, an dificil pentru Dacia și alții

Fără îndoială 2020 intră în istoria oricărei mărci auto. Pandemia COVID-19 a dus la scăderea rapidă a vânzărilor. Drept dovadă, toate cele 27 de pieţe auto din UE au înregistrat scăderi de peste 10%. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au stabilizat la 405.472 de unităţi, în scădere faţă de 2019 (580.816 vehicule).

În 2020, grupurile franceze Renault şi PSA au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 25,7% şi, respectiv, 30,3%, compania americană Ford a avut un declin de 31,7%, în timp ce grupurile germane Volkswagen AG şi Daimler AG au raportat un recul de 21,7% şi, respectiv, 23,8%. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall şi DS.

În decembrie, livrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 22,4% în Europa. Cota de piaţă a producătorului de automobile s-a redus la 3,3%, de la 4,1% în perioada similară din 2019. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 39.884 unităţi, în scădere faţă de decembrie 2019 (51.375 vehicule).

Marii producători auto au raportat rezultate mixte luna trecută: creşteri la grupul german Volkswagen AG (8,2%) şi cel francez PSA (1,7%), scăderi la grupul Renault (15,6%), grupul Daimler (14,8%) şi compania Ford (23,3%).

E de așteptat ca piața să-și revină în 2021. Totuși, compania locală mai are un avantaj. Scoate la vânzare anul acesta modelul Spring, cel mai ieftin autovehicul electric din Europa. Servicii de livrări, de ridesharing și consumatori vor spori cifrele de vânzări ale companiei.