Toți șoferii trebuie să știe: rămâi fără carnet până la 120 de zile. Care-i explicația

Toți șoferii trebuie să știe: rămâi fără carnet până la 120 de zile. Care-i explicația

În ultimele săptămâni, numărul incredibil de mare de accidente a venit ca o presiune suplimentară pe Ministerul Afacerilor Interne și pe Poliția Română. Ce soluție au găsit pentru a micșora agresivitatea extraordinară de pe șoselele patriei?

O să înceapă să fie din ce în ce mai costisitor să conduci agresiv în trafic, conform unui nou proiect al Poliției Române. Inițiativa autorităților vizează reducerea accidentelor din trafic și, implicit, a deceselor rezultate în urma acestora. În final, se dorește sporirea semnificativă a gradului de siguranță rutieră prin înăsprirea amenzilor și suspendarea dreptului de a conduce pe o perioadă mai îndelungată.

Ce este ”comportamentul agresiv” și cum îl pedepsește Poliția Română

Cel mai des în noul proiect de lege se folosește noțiunea de comportament agresiv în trafic. Acesta trebuie definit foarte bine și pedepsit aspru. În câteva puncte, Poliția Română a clasific drept o manifestare de comportament agresiv fiecare dintre acțiunile de mai jos:

a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;
b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;
d) circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, de natură a intimida conducătorul acestuia;
e) folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;
f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu drumul numai una dintre roți;
g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la circulație care circulă în spatele acestuia;
h) realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
i) conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.

La acestea se adaugă executarea, de către conducătorul de autovehicul, pe autostradă, a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația în sens contrar direcției de mers pe calea unidirecțională, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile. Astfel de acțiuni vor constitui contravenție și se vor sancționa cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile.

Potrivit aceluiași proiect de act normativ, circulația nejustificată a autovehiculelor pe banda de urgență a autostrăzilor va constitui contravenţie şi se va sancţiona cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.

Nu-ți mai iei carnetul ca pe vremuri

Cea mai interesantă mențiune legată de proiectul de lege pentru reducerea numărul de accidente rutiere vizează schimbare procedurilor de examinare. Foarte mulți oameni se plâng de faptul că oameni care nu se pricep la condus ajung în trafic. Această realitate dureroasă ar trebui remediată prin creșterea nivelului de pregătire a conducătorilor de autovehicule.

Cursurile ar trebui să fie mai dificile, examenele, și mai și. În plus, ar trebui să se pună un pic mai mult accent pe partea psihologică a ecuației. La ora actuală, aceea este o formalitate.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: