14 iun. 2021 | 11:16

Cea mai proastă veste pentru toți cei cu mașini pe benzină și motorină. Se întâmplă la pompă cu prețul, în mod accelerat

BANI
Cea mai proastă veste pentru toți cei cu mașini pe benzină și motorină. Se întâmplă la pompă cu prețul, în mod accelerat

Șoferii primesc vești proaste în această perioadă, iar acestea îi vizează pe toți cei care conduc mașini pe benzină și motorină.

Vin vești proaste pentru șoferii din România. Carburanţii înregistrează o creştere cu 10% de la începutul anului. E un semn că cererea crește, mai ales relaxării restricțiilor și optimismului că lucrurile vor reveni la normal.

Datele publicate de Comisia Europeană arată că litrul de motorină era la finalul lunii trecute cu circa 9% mai scump faţă de primele zile ale anului, creşterea de preţ în cazul benzinei fiind de 12%.

Vești proaste pentru șoferi: ce se întâmplă cu prețul la benzină și motorină

Prețurile petrolului au atins vineri maxime multi-anuale, încheind o a treia săptămână consecutivă de creșteri.

Contractele futures pentru petrolul Brent au închis vineri în urcare cu 17 cenți, la 72,69 dolari pe baril, după ce au atins cel mai ridicat nivel din mai 2019. Pe ansamblul săptămânii, petrolul Brent a avansat cu 1%. E valabil și-n Statele Unite.

Prețul contractelor futures pentru petrolul West Texas Intermediate (WTI), de referință pe piața americană, a închis în urcare cu 62 de cenți, la 70,91 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel atins din octombrie 2018. Creșterea săptămânală a fost de 1,9%.

”Cererea își revine mai rapid decât oferta și vom avea nevoie de o ofertă mai mare pentru a satisface cererea respectivă”, a declarat Phil Flynn, analist senior la firma Price Futures Group din Chicago.

Cum era de așteptat, aceste referințe s-au simțit și-n România. Doar că, se pare, companiile de la noi s-au grăbit să crească prețurile la pompă mai repede decât au făcut=o petroliștii din Grecia, Germania, Italia sau Franţa.

Scumpirile vin în contextul în care cererea mondială de pet­rol este în creştere, fără a fi acoperită de producţie. Astfel, barilul se vinde acum cu peste 72 de dolari, în con­tex­tul în care la începutul anului tranzacţiile se făceau la circa 50 de dolari, iar în urmă cu un an la 27 de dolari.