Black Friday 2021 la eMAG, Altex sau Digi, Orange și Vodafone: Ce trebuie să știi despre cumpărăturile din perioada cu cele mai mari reduceri de preț

Black Friday 2021 la eMAG, Altex sau Digi, Orange și Vodafone: Ce trebuie să știi despre cumpărăturile din perioada cu cele mai mari reduceri de preț

Vinerea Neagră sau Black Friday așa cum este cunoscută în întreaga lume are loc și la noi în România de câțiva ani. Această zi a reducerilor are loc în cadrul mai multor magazine participante la campanie, însă trebuie să știi anumite lucruri înainte de a-ți cheltui banii cu greu economisiți.

Dacă te gândești că această reducere are loc doar în cadrul magazinelor online precum eMAG, ei bine află că și unele magazine fizice participă la această zi a reducerilor. Vânzările la preț redus au loc în ambele tipuri de magazine, dar cu precădere în cazul celor retailerilor online.

În eventualitatea în care unul dintre produse este neconform sau deteriorat, atunci comerciantului îi revine obligația de a remedia această situație, având la dispoziție trei metode simple. Acestea constau prin repararea produsului, înlocuirea produsului sau returnarea banilor clienului. În cazul în care primele două opțiuni nu pot fi aplicate, atunci comerciantul va trebui să ia decizia returului.

Totodată, potrivit Legii nr.449/2003, comerciantul are obligația de a remedia această problemă în termen de 15 zile calendaristice. Acestea curg ori de la data în care cumpărătorul a reclamant situația, ori din data în care comerciantul a primit produsul respectiv. Pentru cei care doresc să renunțe la unul dintre produsele cumpărate, OUG 34/2014 arată că cel care a cumpărat un produs și nu îl mai dorește are dreptul de a i se înapoia banii și obligația de a returna produsul.

eMAG, Altex, Media Galaxy si alții: Care sunt drepturile și obligațiile cumpărătorului de Black Friday

Tot în actul normativ anterior menționat se arată că returnarea trebuie să fie efectuată în termen de 14 zile din momentul intrării fizice în posesia produsului. De asemenea, cumpărătorul are dreptul de a i se returna banii în termen de 14 zile din momentul în care a informat cumpărătorul despre dorința de a se retrage din contract.

Și în cazul produselor resigilate, returul este posibil, respectând condițiile anterior menționate. Modalitatea în care banii se rambursează este arătat în lege că trebuie să aibă loc folosind aceeași modalitate de plată cu ajutorul căreia cumpărătorul a făcut achiziția. Produsele returnate nu mai trebuie returnate în ambalajele originale, așa cum era cerut până în anul 2015.

În ceeea ce privește termenul de livrare, acesta este același ca în mod normal, de 30 de zile. Astfel, în cazul în care comerciantul dorește ca în schimbul banilor să îți ofere vouchere sau reduceri în cazul altor produse, află că acesta este obligat de lege să restituie toate sumele pe care le-a primit din partea clientului.

În cazul garanțiilor, acestea sunt de două tipuri: cea legală și cea comercială. Garanția legală se aplică în cazul oricărui produs și este de doi ani. În cazul în care între comerciant și cumpărător apar neînțelegeri cu privire la mai multe aspecte, iar situația nu se poate rezolva pe cale amiabilă, atunci cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului.

Citește și: