Dezastru pentru Dacia: cum s-au făcut de râs noile modele Sandero, Stepway și Logan
2021 e anul în care Dacia a promis și s-a ținut de cuvânt în cazul noilor modele Sandero, Sandero Stepway și Logan. Numai că rezultatele la testele EuroNCAP sunt dezastruoase.
Dacia a obținut rezultate mult sub așteptări la testele EuroNCAP cu noile modele Sandero, Stepway și Logan. În cele mai recente teste efectuate, noile modele cu care se laudă constructorului de la Mioveni au primit doar două stele. E vorba de noile Dacia Sandero, Sandero Stepway și Logan.
Prin comparație, modelele electrice de la Skoda – Enyaq iV și Volkswagen ID.4 au primit cinci stele, adică maximul posibil.
Dacia, rezultate dezastru la testele EuroNCAP
Specialiștii și-au dat seama, de fapt, că tehnologiile prezente pe noile modele sunt extrem de slabe. Calificativul slab a venit mai ales din cauza faptului că modelele românești nu vin cu sisteme de asistență de siguranță, care astăzi sunt prezente pe aproape orice model de serie din Europa.
O reacție a venit și din partea Dacia, scrie profit.ro.
„Dacia este preocupată de clienții săi și de siguranța lor și, an după an, îmbunătățește siguranța modelelor sale. Ca rezultat, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară. În acest sens, noul Sandero/Stepway/Logan sunt primele modele Dacia care propun AEB ca standard (n.r. frânarea de urgență). Protocoalele de testate EuroNCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță în creștere a ADAS (prevenirea unora dintre accidente), cu un impact direct asupra ratingului general. Dacia va continua să își concentreze efortul pe siguranța reală în cazul unui accident, dar va lua în considerare astfel de rezultate pentru a echipa modelele sale cu și mai multe sisteme de asistență de siguranță, imediat ce clienții le vor aștepta”, au precizat cei de la Dacia.
Ce spun specialiștii
Testele efectuate de EuroNCAP au fost realizate pe modelul Sandero Stepway, cel mai vândut din familia din care face parte. Logan și Sandero, însă, împart aceleași componente.
„Prin contrast (n.r. cu Skoda Enyaq și VW ID.4), Dacia Sandero Stepway și Logan rămân fidele etosului mărcii de buget „fără ornamente” și au diminuat specificațiile de siguranță. Baza, frânarea de urgență exclusiv cu radar, reacționează doar la alte vehicule – în curând o cerință legală – dar nu este destinată să prevină accidentele cu pietoni sau cicliști și nu există asistență la menținerea benzii. Cu toate acestea, protecția la impact este respectabilă, cu performanțe ce ar face mașina un performer de patru stele, dacă nu ar fi fost altfel, pentru minusuruile din celelalte părți”, explică EuroNCAP scorul obținut de Sandero.
De altfel, în ciuda a ceea ce spun acum, nici reprezentanții Dacia n-aveau așteptări prea mari.
”Clienților noștri nu le pasă prea mult de Euro NCAP. Nu am vrut să intrăm în cursa pentru stele”, explica recent Michel Benoussan, directorul de program pentru noile generații Logan, Sandero, Stepway.
El sublinia, însă, faptul că platforma pe care sunt construite cele trei este una extrem de rezistentă și de sigură, care permite și o reducere a masei. Benoussan a făcut parte din echipa de dezvoltare a platformei CMF-B, care stă la baza modelelor Renault Clio, Captur, Nissan Juke și acum, la baza noilor modele de la Dacia.
“Este optimizată și este mult superioară celei folosite de generația anterioară. Am luat în calcul noile protocoale pentru coliziuni”, adăuga Benoussan.