Dacia senzațională construită de români. Duster-ul care bate orice BMW sau Mercedes, dar nu a fost să mai fie

Dacia senzațională construită de români. Duster-ul care bate orice BMW sau Mercedes, dar nu a fost să mai fie

Acest model Dacia, construit chiar de români, te va ului cu siguranță. Ar putea rivaliza cu mărci cunoscute ca BMW, Audi sau Mercedes.

Dacia e un brand cunoscut pentru mașinile decente, eficiente și, mai ales, accesibile ca preț. Nu ies modele extravagante din uzinele deținute de constructorul român, dar unele concepte te uimesc. Din când în când, designerii Dacia vin cu diverse prototipuri care, chiar dacă nu intră în producția de serie, îți iau ochii.

E și cazul acestui Duster – un concept prezentat în 2009 la Salonul Auto de la Geneva.

Citește și: Conceptul românesc inspirată de Dacia 1300, această mașină te va fascina enorm. O versiune de Dacia off-road inspirată de clasicul 1300 este cu atât mai specială cu cât vine din mâinile unui om care a învățat de unul singur ce înseamnă creația digitală de autoturisme. Vezi aici galeria foto cu  modelul conceput de tânărul designer Dila Andrei-Constantin intitulat Dacia 1300 Safari.

Dacia Duster, modelul care nu va fi produs niciodată

 

Duster-ul pe care-l vezi în imagini e, de fapt, primul concept crossover al mărcii. Văzut din partea șoferului, pare a fi un coupe sportiv, totuși pasagerii care intră din cealaltă parte îl vor vedea ca pe un monovolum cu o ușă frontală care se deschide în mod tradițional. Ușile din spate se deschid invers.

Vehiculul concept are o lățime de 1,49m, o lungime de 4,25m și o înălțime de 1,64m. În față se regăsește o bară de protecție largă, cu două fante orizontale de admisie a aerului, care alimentează aer rece către un motor de 1.5 dCi 105cp (77kW). Consumul ar fi fost undeva la 5,2 L / 100 km, spuneau cei de la Dacia la acel moment.

Caroseria gri și fereastra vitrată dintr-o singură piesă – posibilă din cauza lipsei stâlpului central – evidențiază stilul lateralelor și conferă vehiculului un profil distinct. Completarea exteriorului este un set de jante din aliaj de 21 inch și țevi de evacuare trapezoidale din aluminiu.

 

Interiorul are un aspect special în două tonuri și scaune sculptate care sunt de fapt integrate în structura vehiculului. Bordul, deși este complicat în stil, este construit din materiale simple la preț redus și este suficient de mic pentru a permite până la 280 mm spațiu pentru picioare pentru pasagerii din față.

Cum spuneam, e vorba doar de un concept. Acest model nu a intrat și nici nu va intra vreodată în producție.

Dacia Bigster, viitorul SUV compact

Francezii de la Renault și-au prezentat planurile. Un accent deosebit a fost pus și pe Dacia, marca autohtonă. Dacia Bigster e modelul care te îndeamnă să visezi la el imediat ce ai văzut pozele.

Constructorul de la Mioveni va avea în gamă și modele de clasă C, dar și mașini hibride cu tehnologia E-Tech prezentă pe Renault Clio. Dacia este menționată împreună cu Lada și se spune că cele două mărci vor lansa 7 noi modele până în 2025, dintre care două în segmentul C, în care Dacia nu este prezentă acum. Marea supriză vine cu modelul concept Dacia Bigster.

 

Schimbările de la Dacia au fost vizibile odată cu prezentarea noilor generații de Logan, Sandero și Stepway. Linii mult mai elegante, design mai atrăgător, modele care să aducă mai mult din ceea ce vedeai până acum pe Clio sau orice altă marcă a Renault. E clar că reprezintă un plus faptul că noile modele vor  folosi aceeași platformă CMF-B a grupului Renault.

Dacia are un nou logo. Se va regăsi pe autoturismele sale din a doua jumătate a anului 2022

Dacia pe care o știm cu toții nu va mai fi ca înainte. Identitatea de brand a suferit modificări semnificative în conformitatea cu filozofia de design a lui Luca de Meo de la Renaulution. În continuare vei ști că discutăm de un autoturism Dacia, dar stilul vizual va fi un pic mai robotic, mai stilizat, mai modern.

Noul logo va fi introdus treptat, inițial în comunicatele cu presa, în campaniile de publicitate și, la scurt timp după, în showroom-urile companiei de pe teritoriul României și din afară. Exemplarele noi care vor ieși de pe linia de producție, de asemenea, vor avea noua siglă.

Ca referință, se știa de mult timp despre această transformare, dar nu era foarte clar momentul implementării. În luna ianuarie, odată cu prezentarea conceptului Dacia Bigster, a fost prezentat și noul logo al mărcii Dacia. Acesta este format dintr-o asociere stilizată a literelor D și C, după cum vezi în fotografia de aici. De asemenea, acolo unde este scris întregul nume al mărcii Dacia, literele sunt desenate cu un font nou, similar logo-ului. Primul model care ar urma să primească noul logo va fi urmașul Logan MCV și al Lodgy, un crossover cu trăsături de monovolum. Acesta are programată lansarea în 2022.

Citește și:
Etichete: