28 mai 2020 | 09:33

Problemele Dacia abia acum încep: cum se bate Volkswagen cu marca românească

ACTUALITATE
Problemele Dacia abia acum încep: cum se bate Volkswagen cu marca românească

Renault, prin Dacia, s-a remarcat pe piața low-cost. Dar și alți producători mari țintesc zona asta. Și dat fiind contextul crizei medicale, mașinile mai ieftine, înainte de-a trece la cele electrice, s-ar putea dovedi un pariu câștigător.

Ce a făcut Volkswagen încă din 2019 a fost să creeze marca Jetta. Da, e derivată dintr-un model de succes al grupului. Doar că acum nu mai e o mașină scumpă, ci o marcă pregătită să concureze cu Dacia. În primele trei luni în China, Volkswagen a reușit să vândă circa 30.000 de unități. Și aceea e piața pe care s-a remarcat. Acum urmează altele.

Jetta a înregistrat un succes mai mare decât estimările inițiale și ținta acum e să intre pe alte piețe. În China, marca are 1% cotă de piață, iar clienții către care e orientată sunt tineri care vor o mașină nouă, dar nu scumpă. Iar în China Volkswagen s-a remarcat printre numeroși producători locali care au mizat pe preț.

O treime din autoturismele vândute sunt în segmentul ieftin. Din acest segment, aproximativ 80% din clienți își cumpără pentru prima dată în viață o mașină. Cumpărătorii primei mașini, așa numiții „first-time buyers”, sunt cu aproximativ 20 de ani mai tineri, în medie, față de segmentul similar din Europa, notează Profit.ro. Prețurile plătite pentru mașinile cumpărate se situează între 8.000 și 15.000 de euro. Modelul VA3, un sedan comparabil cu Logan, are un preț de pornire de circa 8.500 de euro.

Jetta VS5

Jetta VS5

Dacia electrică a debutat tot în China, dar sub marca Renault

Așa cum Volkswagen a testat marca Jetta în China, la fel a făcut și Renault cu modelul K-ZE, care acum va deveni Dacia Spring în Europa. Sigur, de la Jetta te poți aștepta ca în Europa să aibă un preț un pic mai mare.

„Segmentul entry-level a fost până acum servit aproape exclusiv de mărcile chinezești. Brandul Jetta închide spațiul dintre segmentul entry-level și segmentul de volum, la capătul căruia se află poziționat brandul Volkswagen.
Jurgen Stackmann, directorul de vânzări Volkswagen

În China sunt comercializate trei versiuni de Jetta: VA3 – un sedan destul de rudimentar, VS5 – un SUV care aduce cu Dacia Duster, VS7 – un SUV un pic mai mare similar Seat Tarraco. În fapt, și VS5 e similar Seat Ateca, pentru că Volkswagen oricum controlează și acea marcă.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele