Ordinul prin care Ministerul Educației se face că nu știe dezastrul din școlile românești

de: Teodora Tudosie
22 04. 2020
JESHOOTS.COM / Unsplash

Ministerul Educaţiei a emis un ordin de ministru prin care face noi precizări în ceea ce privește școala online și felul în care aceasta ar trebui să se desfășoare în această perioadă.

E bine știut faptul că nivelul digitalizării din școala românească este destul de jos. Totuși, Ministerul Educației ia acum noi măsuri în această privință. Inițiativa este una bună, însă unele dintre măsuri vor fi destul de dificil de pus în aplicare.

Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de către unitățile de învățământ. De asemenea, toate informațiile relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR). Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice și al unităților de învățământ la resurse pentru școala online.

Cei responsabili cu indentificarea soluțiilor necesare pentru asigurarea echipamentelor informatice și a conectării la internet a unităților de învățământ vor fi, potrivit ordinului de ministru, Inspectoratele școlare în colaborare cu unitățile de învățământ și cu autoritățile locale. De asemenea, toate datele privind desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educației și Cercetării.

Partea bună e că ministerul pune la dispoziția cadrelor didactice, elevilor și părinților o colecție de resurse necesare continuării învățării în mediul online. Este vorba despre Portalul Digital existent pe educred.ro centralizează platforme de învățare și resurse educaționale deschise, inclusiv tutoriale și alte materiale de învățare destinate formării și susținerii cadrelor didactice.

Cum vor fi evaluați elevii în școala online

Conducerea fiecărei unități de învățământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar împreună cu învățătorii, profesorii diriginți și cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activități de învățare online pentru fiecare disciplină de studiu.

Ministerul Educației face câteva precizări și în legătură cu evaluarea elevilor. Spune că poate decide, în cazuri justificate, și pe baza unor instrucțiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată online. Ordinul de ministru mai prevede și faptul că, la reluarea activității de predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ, activitatea suport pentru învățarea online poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă cu acordul elevului sau al părintelui/tutorelui legal.

În cazul elevilor care, în perioada suspendării cursurilor, nu au putut participa, din motive obiective, la activitățile de învățare online, unitățile de învățământ vor trebui să realizeze planuri de recuperare și planuri remediale.