FOTO Dacia electrică, surprinsă la teste în România fix la stația de încărcare

FOTO Dacia electrică, surprinsă la teste în România fix la stația de încărcare
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
12:16 10.07.2020

Dacia Spring e, posibil, cel mai așteptat model de la producător din ultimii 10 ani. Ultimul care s-a bucurat de-o așa așteptare a fost Duster, primul SUV.

Noul model Dacia va fi pregătit pentru 2021 și promisiunea e că va costa mai puțin de 20.000 de euro. În esență, Dacia Spring e un model compact de oraș cu cinci uși și patru locuri, și un motor 100% electric.

Ușoară și compactă, versiunea de serie a Dacia Spring are, însă, o autonomie care nu e deloc îmbucurătoare. Poți merge doar 200 de kilometri, ceea ce o face o mașină de oraș, unde, cum-necum, tot mai găsești stații de încărcare.

Până la Dacia Spring, Hakim Boutehra, director general Renault pentru Europa de Sud-Est, a fost printre primii care au spus că mașina electrică vândută sub marca românească va deveni, curând, realitate. Dar atunci nu a spus și că va fi bazată pe Renault K-ZE, modelul lansat inițial pentru piața din China.

Din imaginile de mai jos, publicate pe Facebook de Atelierul de Detailing, observi că-i, de fapt, un K-ZE care va fi vândut local și în Europa sub marca locală. Ceea ce nu-i deloc rău, atât timp cât prețul e bun.

Cum arată Dacia Spring parțial camuflată

dacia-spring-teste-romania
Ce-i important de menționat: mașina din imagini are priza de încărcare în față (ca Zoe). Spring a fost până acum prezentată cu o priză în lateral (stânga). E posibil să vedem o modificare de la conceptul prezentat la modelul final

Odată cu acest model, Renault încearcă să cucerească zona low-cost din piața de mașini electrice. Poate astfel să îndeplinească două lucruri: reducerea poluării în oraș, dar și creșterea cererii pentru stații de încărcare și, implicit, creșterea numărului lor.

Ali Kassai, vicepreședinte responsabil de planificarea produselor și programelor Renault, a explicat ce înseamnă low-cost și, eventual, smart choice. A făcut-o în octombrie 2019.

„Vânzările Dacia sunt în calculele Renault în ceea ce privește strategia pentru respectarea normelor de poluare. «Tehnologia testată» a Dacia înseamnă că am amortizat cheltuielile [de cercetare și dezvoltare – n.r.] în cadrul grupului Renault. Renault va deveni mai mult și mai mult o companie care să dezvolte tehnologie, așa cum am dovedit-o cu modelul [hibrid] Clio și cu [hibrid plug-in] Captur, urmează condusul autonom și conectivitatea [5G – n.r.].”
Ali Kassai

Astfel, cu imaginile de mai sus, e foarte posibil ca 2021 să rămână valabil pentru lansare. Asta în ciuda situației globale cauzate de criza medicală.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI