Cinci greșeli pe care le fac toți cei cu mașini pe motorină și benzină. Îți distrugi ușor și sigur mașina așa

Cinci greșeli pe care le fac toți cei cu mașini pe motorină și benzină. Îți distrugi ușor și sigur mașina așa
Andrei Simion
Andrei Simion
13:28 04.06.2020

Șoferii tind să uite, uneori, că micile detalii pot aduce probleme imense. Tocmai de aceea sunt utile astfel de liste ca să știi ce n-ar trebui să mai faci și să fii mai atent pe viitor.

Cei mai mulți șoferi din România sunt pe mașini cu benzină sau diesel și cu cutie manuală. Așa că o bună parte din sfaturile de mai jos sunt fix pentru ei. Lista nici nu-i prea mare, așa că va fi ușor să ții minte.

Ce să nu faci, ca să nu defectezi mai repede mașini – 5 greșeli la care să fii atent

Cele mai multe mașini moderne, din ultimii 20 de ani, au martori de bord. Și ar trebui să fii atent la ei. Chiar dacă mașina nu îți poate spune direct care e problema, când ești atent la martorii de pe bord îți poți da seama de potențiale probleme. De exemplu, aprinderea martorului ABS la bord înseamnă că sistemul de antiblocare a roților are probleme și trebuie să oprești mașina și să verifici.

Ziceam de cutia manuală, iar aici e bine să știi că o o greșeală frecventă este condusul cu piciorul pe ambreiaj sau chiar obiceiul de a ține pedala călcată inclusiv la semafor. Acest lucru va uza mult mai repede placa de presiune, rulmentul și chiar sistemul hidraulic. Gândește-te constant dacă trebuie să folosești ambreiajul sau nu. Și vei descoperi că abuzezi de el.

În ciuda scăderii prețului la carburant, sunt șoferi care merg pe „economie”. Dar economia asta ar putea duce la probleme. Condusul cu rezervorul aproape de zero contribuie la uzura filtrelor de particule. Mai mult, nici pompa de carburant nu se răcește corespunzător cu o cantitate insuficientă de combustibil. Asta diminuează durata de viață.

Mai trebuie să fii atent și la ceilalți indicatori pe care îi are mașina. În acest context, schimburile și completările de lichide (antigel, lichid servo, lichid de frână), revizia de ulei la motor sunt lucruri la care să fii constant atent. Sunetul motorului (zgomotos), indicatorul din bord, nivelul de ulei și depășirea perioadei de un an sunt indicatori pentru programarea unei revizii.

În fine, mai e vorba de stilul de condus. Frânarea agresivă aduce mai mult riscuri, dacă este folosită frecvent. Cei care au un stil de condus mai agresiv ar trebui să fie atenți. Își expun mașinile la deteriorarea plăcuțelor și a discurilor de frână, dar și a unor componente din sistemul de suspensie.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: