Cea mai bună veste pentru cei cu mașini pe motorină, benzină și nu numai. Se pregătesc noi autostrăzi, șosele și drumuri naționale

Cea mai bună veste pentru cei cu mașini pe motorină, benzină și nu numai. Se pregătesc noi autostrăzi, șosele și drumuri naționale

Poate că România n-a excelat când vine vorba de șosele, dar putem spera că lucrurile vor deveni mai bune. Autorităţile din transporturi pregătesc 70 de kilometri de autostrăzi şi drumuri naţionale. Și ar mai fi adăugate câteva zeci de kilometri spre finalul anului. Care e planul mai mare?

În primele cinci luni din 2020, autoritățile au semnat contracte pentru cei 70 de kilometri. Alți 70 de kilometri au fost adăugați recent în mandatul lui Lucian Bode, ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

„Am dat ordin de începere pentru 70 de kilometri de autostrăzi şi drumuri naţionale doar în primele cinci luni din acest an. De asemenea ne-am propus şi am şi reuşit să semnăm contracte de proiectare şi execuţie pentru că, după ce ai semnat acel contract, etapa cea mai grea în derularea unui contract, şi anume etapa contestaţiilor, când în momentul anunţării rezultatului până la momentul contractării respectivelor lucrări durează 2, 3 chiar 4 ani. Am semnat contracte pentru proiectare, execuţie pentru încă aproape 70 de km de autostrăzi şi drumuri naţionale: Sibiu – Piteşti (30 de km), secţiunea 5, autostrada Tg. Mureş – Ungheni (10 km) şi Biharia – Borş (30 km). Iată, 70 de km de contracte semnate în această perioadă.”
Lucian Bode

Bode a spus că vor fi deblocate o serie de proiecte de infrastructură care au stat în sertare ani de zile, cum ar fi Autostrada Transilvania, conform Economica. „Autostrada Transilvania era de mai bine de un an de zile în răspunsuri la clarificări, acea etapă înainte de a urca pe SICAP, înainte de a stabili perioada de depunere a ofertelor, de desemnare a câştigătorului şi semnarea contractelor. Deci, tronsoane din Autostrada Transilvania erau blocate în această etapă: răspunsuri la clarificări. Adică erau puse în sertar şi nu se răspundea la nicio clarificare”, a adăugaat ministrul.

La ce te poți aștepta pentru 2020

Ministrul a spus că, în 2020, vor fi daţi în trafic 25 de kilometri din această autostradă, respectiv sectoarele Iernut – Cheţani şi Biharia – Borş. „Nădăşelu – Zimbor, cei 30 de km, are termen pentru depunerea ofertelor 6 iulie, peste câteva zile vom şti cine sunt ofertanţii, iar contractul, fără contestaţii, evident, îl vom semna în luna septembrie”, a completat ministrul.

Totodată, pe 26 iunie a fost semnat contractul de execuţie pentru proiectarea şi construirea unui segment de 12 km din Autostrada Transilvania, primul din judeţul Sălaj, Zimbor – Poarta Sălajului, valoarea lucrărilor fiind de peste 680 milioane lei.

Nu în ultimul rând, pe 12 iunie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul în valoare de aproape 69 de milioane de euro pentru proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3C2, Chiribiş – Biharia (km 30+550 – km 59+100), care face parte din Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania). Antreprenorul este Asocierea Trameco SA – Vahostav SK, a.s. – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings, iar valoarea contractului este de 326,515 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 de milioane de euro). Termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuţie este de 18 de luni.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: