Renault explică de ce Dacia e ieftină: piesele sunt „la mâna a doua”

Renault explică de ce Dacia e ieftină: piesele sunt „la mâna a doua”
18:44 18.10.2019

Nu e o surpriză de ceva timp că mașinile Dacia sunt mai ieftine decât ale Renault, pentru că folosesc componente mai vechi. Dar acum explicațiile vin direct de la un reprezentant al companiei franceze.

Noul Sandero pentru 2020 e bazat pe o platformă destul de folosită de grupul Renault – Nissan. Totuși, abia acum începe să se discute despre platforma CMF pentru mașinile Dacia. De la 1 aprilie, Renault l-a numit pe Ali Kassai vicepreședinte responsabil de planificarea produselor și programelor în cadrul grupului.

Acesta a vorbit într-un interviu recent despre planurile companiei pentru viitor. Și Dacia e pe listă. Miza pentru Renault, în viitorul apropiat, ar fi mașinile mai mici, de oraș, dar și că grupul își planifică alinierea la noile standarde de poluare ale UE.

Explicația pentru Dacia ținută cu preț mic pe piață

În afară de Duster, care s-a dus către limita de 20.000 de euro, Dacia a fost mereu un brand low-cost. Asta contra celor care zic că-i „smart choice”. Kassai a explicat cum se vede situația din interiorul companiei.

„Vânzările Dacia sunt în calculele Renault în ceea ce privește strategia pentru respectarea normelor de poluare. «Tehnologia testată» a Dacia înseamnă că am amortizat cheltuielile [de cercetare și dezvoltare – n.r.] în cadrul grupului Renault. Renault va deveni mai mult și mai mult o companie care să dezvolte tehnologie, așa cum am dovedit-o cu modelul [hibrid] Clio și cu [hibrid plug-in] Captur, urmează condusul autonom și conectivitatea [5G – n.r.].”
Ali Kassai, vicepreședinte responsabil de planificarea produselor și programelor Renault

Ceea ce ne duce în prezent, când se vehiculează că Dacia va lansa mașini hibride și electrice. Până și șeful diviziei locale a vorbit despre ele, dar că așteaptă ca piața să fie pregătită.

În egală măsură, Renault are probleme. Se aşteaptă la un declin al vânzărilor între 3% şi 4% în acest an. În iulie, compania a abandoant obiectivul de a obţine în 2019 o creştere a veniturilor înainte de efectele cursului de schimb. A anunțat însă că se aşteaptă ca nivelul vânzărilor să fie similar cu cel înregistrat în anii precedenţi.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: