Reclama mincinoasă de la Telekom, interzisă de CNA. Care este înșelătoria?

de: Răzvan Băltărețu
23 10. 2019

Telekom a venit cu promisiuni mari în această toamnă. A intrat și pe televiziuni cu un spot special, care promite internet peste tot. Dar CNA consideră că e reclamă mincinoasă și acum explică de ce.

Telekom are de promovat un router wireless pe care îl iei cu tine peste tot. E numit Smart WiFi și e, în esență, un router portabil care funcționează cu o cartelă SIM. Telekom promite că ai internet instant, fără găuri (în pereți) și cabluri suplimentare. Costă 24 de lei pe lună și ai avea internet nelimitat. Doar că nu-i chiar așa.

Routerul Smart WiFi costă 700 de lei, ceea ce reclama nu zice. Și are o baterie de 3.000 mAh pe care trebuie s-o încarci. Și suportă până la 64 de conexiuni simultane pe Wi-Fi.

De ce s-a luat CNA de Telekom

Consiliul Național al Audiovizualului a decis interzicerea reclamei Telekom după ce membrii CNA au descoperit că realitatea „din teren” este diferită față de cea „de pe ecran”.

Cei din CNA au spus că nu se menționează că routerul Smart WiFi îl primesc doar cei care locuiesc într-o zonă în care nu există cablu Telekom. Totodată, nu se menționează că Telekom comercializează două dispozitive diferite. Pe unul îl primești gratuit, în timp ce celălalt – cel prezentat în reclamă – este contracost.

Mai mult, telespectatorul nu are timp să citească tot textul scris cu litere mici prezentat, notează Pagina de Media. Nu în ultimul rând, nu se menționează că viteza la internetul prin router este inferioară celei de pe cablu.

Reprezentanții Telekom au spus însă că serviciul este disponibil tuturor clienților care se află în aria de acoperire a serviciilor de date mobile, indiferent dacă există acoperire pentru servicii de internet fix, fie că nu există o soluție de internet fix la locația respectivă.

Cât despre cele două dispozitive care fac același lucru, dar unul e pe bani, Telekom susține că a utilizat imaginea unui dispozitiv în spot. „Este opțiunea clientului și clientul află toate informațiile la momentul la care sună pentru a contracta sau vine în magazin. Este opțiunea clientului dacă dorește să închirieze sau să achiziționeze. Da, în spot s-a folosit imaginea unui router și nu imaginea celuilalt, dar nu considerăm că este vreo limitare sau vreo informație incompletă, atât timp cât în nota de subsol îi spunem, iar acel potențial client, când vine în magazin, află după aceea tot restul detaliilor.”