Poate singura Dacia Sandero în care nu ți-e rușine să apari. Ce are special

Poate singura Dacia Sandero în care nu ți-e rușine să apari. Ce are special
Sursa foto: OO Nachrichten
09:30 23.09.2019

Dacia Sandero, atunci când a fost lansată și până în prezent, s-a vrut o mașină de oraș. Nici prea impunătoare, nici memorabilă. Din fericire, Renault a regândit strategia cu această mașină. Acum e atât de bună și spectaculoasă, încât impresionează orice vestic.

Dacia Sandero e un succes când vine vorba de vânzări în Europa de Vest. E mică, ieftină (față de alte modele) și nu trebuie îngrijită prea mult. Pentru cei care vor un pic mai mult de la mașină românească, există și o serie Stepway de la Dacia unde sunt incluse Sandero, Logan și Dokker.

Acele modele au fost însă anunțate, inițial, pentru Rusia. Iar Logan Stepway arată excepțional. Dar mai există un model care fură toate privirile: Sandero Stepway Charisma. Și acum avem câteva impresii despre acest model direct din Autria.

Dacia Sandero Charisma versiune Stepway
Dacia Sandero Charisma versiune Stepway

Cum se prezintă Dacia Sandero Stepway Charisma

Charisma reprezintă, pe scurt, o versiune care nu-i rezervată doar pentru Sandero și care duce un pic în zona de premium. Mai puțin plastic, mai multe elemente ceva mai premium și câteva linii de design ceva mai ofertante.

Mașina este însă ceva mai diferită de un Sandero obișnuit decât te-ai aștepta și tinde mai mult spre clasa Dacia Duster. E aproape un crossover. Are 1.089 de kilograme și testul din Austria a fost realizat pe-o motorizare de 0,9 litri turbo pe benzină și-o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Consumă circa 7,1 litri la suta de kilometri și prețul începe de la 12.790 de euro.

Consumul mixt e însă la 5,6 litri / 100 km, e Euro 6c și ajunge la 100 km/h în 11,1 secunde. Ce o diferențiază major de celelalte modele e designul. Cu siguranță nu-i cea mai puternică mașină, dar pentru oraș poate fi suficient. Arată însă un pic mai premium decât te-ar lăsa prețul să crezi. Și linia Stepway, încă o dată, e ceva ce Dacia ar trebui să aducă în România și să o promoveze mai mult.