26 iun. 2019 | 12:09

Noul Ford Puma, produs la Craiova, mai tare decât Dacia Duster. De ce o să vrei mașina americană în locul celei românești

ACTUALITATE
Noul Ford Puma, produs la Craiova, mai tare decât Dacia Duster. De ce o să vrei mașina americană în locul celei românești

Noul Ford Puma a fost dezvăluit publicului. Este al doilea SUV produs de compania americană la Craiova și al treilea fabricat în România, după EcoSport și Dacia Duster. Dincolo de designul foarte plăcut, mașina are câteva caracteristici care o vor face greu de depășit de cei de la Dacia.

Prin luna aprilie a acestui an, cei de la Ford se lăudau că vor să înceapă producția unui nou SUV, dar de clasă mică, la fabrica de la Craiova. Compania s-a ținut de cuvânt, iar acum, spre finalul lunii iunie, avem și primele imagini oficiale cu noua mașină. Investițiile făcute de Ford în fabrica din Oltenia, de aproape 1,5 miliarde de euro, își spun acum cuvântul.

Noul Ford Puma, un crossover care-ți oferă mult spațiu în interior

Noul Ford Puma, produs la Craiova, mai tare decât Dacia Duster. De ce o să vrei mașina americană în locul celei românești

Producătorul american se mândrește acum cu un SUV de clasă mică ce ar putea să facă o concurență serioasă celor de la Dacia, dar și altor producători care exportă în România modele similare. Din imagini îți dai seama că este mult spus SUV. Este mai degrabă un crossover de mici dimensiuni, dar cu o gardă la sol mai înaltă, ca să-ți dai seama că e vorba de o mașină de teren (cu anumite limite, evident), dar care oferă și mai multă încredere la volan.

Cel mai tare aspect cu care se laudă Ford Puma este portbagajul, deoarece știe că românii sunt oameni strângători și adoră mașinile frumoase, dar pe care le folosesc și la cărat lucruri voluminoase când e cazul. Noul Ford Puma îți oferă un portbagaj de 456 de litri, un volum imens, pentru un automobil atât de compact.

Portbagajul are o adâncime impresionantă și nu e vorba doar de una pe orizontală, ci și pe verticală. În imaginile de prezentare o să vezi mai multe detalii. Sub acele despărțitoare, se ascunde, însă, un mic secret: cei de la Ford au inclus un mic capac de scurgere în cazul în care se întâmplă să se verse ceva. E ca la o cadă. Scoți dopul și se duce apa. Constructorii s-au gândit că ar putea fi util…pentru români, cel puțin, care cară aproape orice cu mașina.

Crossover-ul se mai laudă cu un aspect interesant care ține de spațiul de stocare. Dispune de un raft adaptiv pentru colete, care nu este fixat pe cel de-al doilea rând de scaune, ci se ridică odată cu hayonul, ceea ce înseamnă că își poate ajusta poziția pentru a face spațiu pentru obiecte mai mari.

Portbagajul de la Dacia Duster, cu tot cu roata de rezervă, are o capacitate de 475 de litri.

De ce ai vrea noul Ford Puma, în loc de Dacia Duster

Noul Ford Puma, produs la Craiova, mai tare decât Dacia Duster. De ce o să vrei mașina americană în locul celei românești

Din punctul nostru de vedere, ar fi multe motive. Unul ține de motorizare. Cu toate că Ford Puma o să vină echipat cu un motor de doar 1.0 litri capacitate, o să aibă 155 de cai-putere. Ford Puma va fi cel mai rapid și mai puternic crossover produs în România. Datorită unui motor cu o capacitate mai mică, îți este garantat un consum de carburant mai mic, dacă știi cum să conduci ca să obții consumul dorit.

Dacia Duster are și motor mai mic și trebuie să scoți până la 18.000 de euro din buzunar, ca să beneficiezi de 130 sau de 150 de cai-putere.

Dintre toate mașinile produse până acum în România, noul Ford Puma va avea cele mai avansate tehnologii de asistență a șoferului și este așteptat scorul maxim la testele de siguranță Euro NCAP. Cei de la Ford spun că este cea mai sigură mașină fabricată în țara noastră.

Noul Ford Puma, produs la Craiova, mai tare decât Dacia Duster. De ce o să vrei mașina americană în locul celei românești

O să ai la bord următoarele echipamente: tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) şi sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring) care să-i ajute pe şoferi să ruleze fără efort pe autostradă sau în zonele cu trafic intens. Noul sistem de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Information) poate informa şoferul cu privire la situaţiile periculoase de pe şosea înainte ca acestea să devină vizibile şoferului sau vehiculului.

În ceea ce privește prețul, producătorul american n-a comunicat deocamdată niciunul oficial, având în vedere că mașina o să fie disponibilă pe piață abia din luna decembrie.

Vezi mai multe detalii și pe site-ul oficial.

Amintim că a mai existat un Ford Puma în gama de automobile a producătorului, dar acesta era un model sport mic. Totuși, a fost păstrat, în mare măsură, designul farurilor.

Noul Ford Puma, produs la Craiova, mai tare decât Dacia Duster. De ce o să vrei mașina americană în locul celei românești

Primul Ford Puma