22 apr. 2019 | 12:13

Dacia cu motoare defecte? Un român s-a trezit fără mașină, dar Renault neagă problemele

ACTUALITATE
Dacia cu motoare defecte? Un român s-a trezit fără mașină, dar Renault neagă problemele

Un român a dat în judecată Renault, compania care controlează marca Dacia. Odată cu demersul lui a fost dezvăluită o problemă majoră pe care le au motoarele folosite de producător.

Problema pentru care românul a dat în judecată Renault e că motoarele de pe mașinile Dacia consumă prea mult ulei. În unele cazuri, sunt predispuse defectelor. El se numește Ștefan Udrea și a descoperit că nu-i o problemă izolată, contrar a ceea ce susține producătorul.

Motorul afectat este cel de 1,2 litri TCe, benzină, folosit atât de Renault, cât și de Nissan.

„În momentul în care motorul autoturismului s-a dat jos de pe autoturism și s-a pus pe bancul de lucru s-a observat că acesta a avut pierderi de ulei pe la îmbinarea capacului de la sistemul de distribuţie cu blocul motor, fapt care se va prezenta și în imagini”, a notat un mecanic care a cercetat problema acuzată de Ștefan.

În cercetarea sa, și după ce a anunțat ANPC, românul a descoperit și o serie de documente interne ale Renault în care inginerii constructorului recunosc că e posibil ca motorul să aibă un defect de fabricație.

Mașina pe care el a descoperit problema este o Dacia Duster din 2014. El a cumpărat-o din Ungaria și a descoperit problema în 2016.

Ce răspuns a avut Renault pentru problemele mașinii Dacia

Compania Renault n-a dat foarte multe detalii, ci a spus doar că uzura motorului a apărut din cauza instalației neomologate. „Renault Commercial Roumanie se află în acest moment în litigiu cu dl Udrea Ștefan, acesta acționându-ne în judecată atât pe noi, cât și societatea care a asigurat comercializarea și montajul instalației GPL, instalație care la momentul montajului pe vehicul nu deținea acreditările necesare RAR”, a comentat compania pentru publicația Libertatea.

„Prin montarea unei instalații de alimentare GPL neautorizată și necertificată de către RAR și constructor, s-au adus modificări constructive tehnice majore asupra vehiculului, fapt ce a condus la o uzură prematură a motorului”, a mai spus Renault.

ANPC i-a dat dreptate companiei, dar un alt român susține povestea defectului. Acestuia i-ar fi fost schimbat motorul pe mașină tocmai din cauza asta.

Udrea susține însă că a descoperit peste 110 din Europa cu aceleași probleme. Motoarele au fost folosite pe Dacia, dar și pe mașini Renault și Nissan. Deocamdată, cazul ar putea fi unul izolat și cauzat de problema trecerii pe GPL. Dar merită să ții cont de acest aspect, dacă iei în calcul un motor TCe și vrei să treci pe gaz.