Cum încearcă Renault să „ascundă” problemele grave pe care le are și Dacia

Cum încearcă Renault să „ascundă” problemele grave pe care le are și Dacia
10:14 16.09.2019

Grupul Renault – Nissan are probleme grave cu unul dintre motoarele folosite pe mașini. Printre modelele afectate se numără și cele ale Dacia. Acum, compania încearcă să stingă scandalul, dar doar parțial. Deocamdată, e incert unde vrea să ajungă.

În aprilie am aflat că un român a dat în judecată Renault, compania care controlează marca Dacia. Odată cu demersul lui a fost dezvăluită o problemă majoră pe care le au motoarele folosite de producător. El a descoperit că motoarele 1.2 TCe de pe mașinile Dacia consumă prea mult ulei.

Acest model a fost folosit atât de Renault, cât și de Nissan. Din gama Dacia, motorul în cauză a f0st foarte popular și se regăsește pe modelele Duster, Lodgy și Dokker. De la Renault este pe Clio, Captur, Mégane, Scénic, Kadjar și Kangoo. Iar la Nissan echipează modele ca Qashqai, Juke, Pulsar. Chiar și Mercedes l-a folosit pe modelul Citan.

Cum încearcă Renault să îi facă pe clienți să uite de probleme, inclusiv pe modele Dacia

Renault și Nissan ar fi început să despăgubească anumiți români care au prins motoarele defecte. Mai mulți proprietari de mașini Nissan au primit oferte de răscumpărare care ajung până la 90% din valoarea autoturismului, informează Libertatea. Circa 10.000 de modele afectate au fost vândute în România. În perioada 2012-2018, au fost vândute 10.458 de mașini distribuite astfel: 3.136 Dacia, 4.607 Renault și 2.715 Nissan.

Toate au motorul 1.2 TCe și pot avea probleme cu consumul de ulei. În lume, ar fi circa 600.000 de mașini afectate.

Ce spune grupul auto despre problemă

Oficiali Renault au spus că nu-i niciun plan de-a rezolva problemele cu mașinile Renault, Nissan sau Dacia. Compania a spus că sunt două achiziții de la clienți și le-a caracterizat drept: „gesturi comerciale”. Compania susține că nu e vorba de o campanie oficială de despăgubiri.

Unul dintre cazuri este al lui Gabriel Ganea. Nissan a cumpărat de la el un Juke, în iulie, contra sumei de 14.400 de euro (89% din valoarea sa nouă).

Motorul cu probleme a fost fabricat la Valladolid, Spania, între 2012 și 2015.

Cel mai răsunător caz din România e al unui român care a dat în judecată Renault. „În momentul în care motorul autoturismului s-a dat jos de pe autoturism și s-a pus pe bancul de lucru s-a observat că acesta a avut pierderi de ulei pe la îmbinarea capacului de la sistemul de distribuţie cu blocul motor, fapt care se va prezenta și în imagini”, a notat un mecanic care a cercetat problema acuzată de client.