7 mașini la mâna a doua pe care să le eviți. Ce probleme ascunse au

7 mașini la mâna a doua pe care să le eviți. Ce probleme ascunse au
12:40 23.07.2019

Sunt anumite mașini la mâna a doua pe care ai face bine să le eviți atunci când vrei să-ți cumperi un autoturism, dar n-ai suficienți bani pentru unul nou abia ieșit pe porțile fabricii. Să nu te bucuri niciodată de un preț mai mic pentru că acela ascunde probleme.

Chiar dacă nu au nicio defecțiune majoră, modelele acestea nu sunt deloc fiabile,. Problemele pot apărea mai curând decât ți-ai dori.

Nu este nimic greșit în a cumpăra o mașină second-hand. Atât timp găsești o ofertă bună, iar tu și familia ta chiar aveți nevoie de un automobil, de ce să nu profiți de ocazie? Automobilele deja rulate au și ele avantajul lor. Poate ești un șofer începător și îți trebuie o mașină pe care să-ți exersezi abilitățile de șofat, sau poate ai nevoie de un autoturism pe care-l vei supune la munci grele și nici nu vrei să faci infarct dacă te lovește un șofer neatent în trafic. Cu cât mai ieftină, cu atât mai bine.

Totuși, sunt câteva mașini la mâna a doua pe care ar fi bine să le eviți pentru că s-ar putea să te coste mai mult decât ai crede inițial. Știi vorba românului: suntem prea săraci ca să ne luăm lucruri ieftine.

Mașini la mâna a doua de evitat: Dacia, ceva mai bună decât cele mai proaste utilitare

Dacă te „învârți” de mult timp în industria auto, cu siguranță ai deja o idee despre ce modele ar fi vorba. Germanii îți vin și ei în ajutor cu niște informații și oferă bine cunoscutul raport TUV, un clasament al celor mai fiabile mașini de care ar trebui să ții cont, pentru că e mult mai realist decât cel al englezilor.

Pe ultimele locuri în acest top se numără modele de la mărci diferite. Nu cred că mai e o surpriză, Dacia se află printre ele. Mai exact, modelul Logan. Ea a fost cotată cu un procent de fiabilitate de 15,7%, la o perioadă de rulare de doar 2 -3 ani. Extrem de rușinos, dar stai liniștit că apare și la categoriile 4 – 5 ani și 6 – 7 ani, la penultima poziție.

Partea mai rușinoasă este că mașinile Dacia sunt înconjurate în acest clasament de automobile utilitare. Fiat Doblo este o mașină chiar mai proastă decât cea românească. Are o rată de apariție a defecțiunilor tehnice de 25,8%, la o medie de doar 82.000 de kilometri parcurși.

O altă utilitară dezastruoasă este Renault Kangoo, la categoria 4 – 5 ani de fiabilitate. Are o rată de apariție a problemele tehnice de 25,1% la o medie de 73.000 de kilometri.

Modele pe care românii le admiră mai mult decât ar trebui

În clasamentul TUV, la limita de jos a fiabilității, nemții au trecut și modele care te vor surprinde să le vezi cu un scor atât de mic. De exemplu, Renault Laguna (a doua generație).

Când și-au dat seama și francezii cât de jalnică este mașina la acest capitol, au transformat-o în modelul Talisman. Nici acesta nu a venit cu îmbunătățiri. Rata defecțiunilor este de 33%, la o medie de doar 12.500 de kilometri parcurși.

Printre modelele cu fiabilitate scăzută se numără, surpriză, și Mercedes Clasa M (prima generație). În acest caz, rata defecțiunilor este de 40%, dar la un rulaj mediu de 150.000 de kilometri.

Conform nemților, alte mașini SH pe care ar trebui să le eviți sunt Fiat Stilo și Alfa Romeo Mi-To. La prima, rata defectelor este de 40% (la 120.000 km). La Alfa Romeo Mi-To este de 15,6%, la 40.000 km.