Dacia poate-i legendară, dar aceste mașini vintage sunt cele cu adevărat superbe

de: Daniel Ștefan
12 12. 2018

O companie americană face din mașinile vechi niște bolizi scumpi care atrag atenția iubitorilor de mașini vintage. Sunt mașini vechi de zeci de ani, dar ascund sub capotă un secret.

Te-ai gândit vreodată că mașinile vintage ar putea fi mai mult decât lasă impresia că sunt? Sigur, ai să te întrebi ce poate fi mai mult decât o “antichitate” ruginită pe roți?

Americanul Jonathan Ward are o pasiune rar întâlnită printre iubitorii de mașini clasice. În timp ce mulți dintre ei preferă o mașină veche restaurată sau păstrată în perfectă stare estetică și de funcționare, Ward le vrea cât mai “descompuse”.

Dar, nu te lăsa păcălit de aparențe, pentru că sub capotele acestor automobile ruginite se ascund motoare de ultimă generație care le fac rivalele celor mai noi mașini din prezent.

Jonathan Ward este fondatorul ICON, o companie cu sediul în California (SUA), care, în general, se ocupă de recondiționarea unor SUV-uri vechi ca Toyota FJ sau Ford Bronco. În paralel cu munca ce-i aduce venitul de bază, Ward își pune în aplicare și pasiunea de reinventare a mașinilor vintage.

Are alături o întreagă echipă de specialiști în domeniu, care-l ajută să transforme carcasele vechi ale unor mașini uitate și de oameni și de timp, în adevărate minuni pe roți.

A creat deja o întreagă serie de astfel de automobile, pe care a numit-o Derelict și se traduce simplu: tehnologie modernă, în carcasă vintage, aflată deja în stadiu de degradare. De ce ar cheltui cineva o avere pe niște mașini care, da, merg bine, dar arată foarte rău? Păi, dacă te întrebi asta, înseamnă că nu înțelegi sensul ideii de vechi, este de părere Ward.

Ai să fii surprins, dar printre clienții săi se află și Jonathan Ive, vicepreședintele departamentului de design industrial al Apple. Numai oameni cu pasiuni și viziuni similare pot înțelege astfel de automobile, însă Ward promite că experiența pe care o ai la volanul unei mașini vintage care ascunde sub capotă tehnologie de ultimă generație este unică. L-ai putea contrazice?

Adevărul e că rar vezi hârburi ruginite care să mai și funcționeze. Mașinile lui Ward, nu doar că funcționează, dar merg aproape la fel de bine și de rapid ca o mașină sport din prezent.

Problema acestei afaceri este găsirea automobilelor vechi, care devin din ce în ce mai rare. Nu orice relicvă poate fi repusă în funcțiune, iar procesul de găsire este unul clasic, pe baza anunțurilor din ziare și de pe internet sau prin cunoștințe.

Fără să mai pui la socoteală manopera și timpul de lucru, care poate varia de la doar 72 de ore, până la doi ani. Este genul de afacere la care nu-ți vine să renunți din pasiune, chiar dacă îți mănâncă enorm de mult capital și nici nu prea îți scoți banii pe ele. Rămâi mai mult cu satisfacția lucrului bine făcut.