Google riscă să piardă miliarde de dolari din cauza GDPR
Google este unul dintre cei mai profitabili giganți din online, iar compania americană continuă să genereze cea mai mare parte a profitului din reclame. Se pare însă că practicile prin care îți sunt servite acele reclame s-ar putea să încalce legislația europeană pentru protecția datelor.
Conform celor de la Reuters, creatorii browserului Brave au înaintat o plângere la Comisia Europeană împotriva Google și a altor giganți din tech. Întregul subiect al documentului are legătură cu practicile de generare a reclamelor cu care ne confruntăm online.
Dacă respectiva plângere se va reflecta într-o amendă semnificativă pentru oricare dintre companiile vizate, s-ar putea crea un precedent foarte periculos pentru întreaga industrie.
Brave este un browser menit să blocheze nativ o mare parte dintre reclamele cu care te confrunți online și provine de la co-fondatorul Mozilla. Prin atacul la adresa Google și a altor companii cu un model de business bazat pe reclame online, Brendan Eich speră să declanșeze o investigație menită să scoată la iveală modul în care aceste platforme utilizează datele clienților.
Conform presupunerilor co-fondatorului Mozilla, Google și alte câteva companii transmit cu nonșalanță către terți datele utilizatorilor cu scopul de a-i convinge să cumpere spațiu de reclamă online.
Conform plângerii preluate de Reuters, Google încalcă sistematic și scară largă regimul de protecție a datelor personale prin intermediul modului în care îți servește reclame personalizate. Acest gest se desfășoară prin ”real-time binding”, un mecanism care intră în vigoare pe două canale principale – OpenRTB și Authorised Buyers.
Cel din urmă este folosit de Google. Argumentul principal al creatorilor Brave constă în faptul că cele două platforme adună și propagă datele private ale internauților pentru a vinde reclame. Problema este că printre datele cu pricina se numără particularități sensibilie precum afinitățile sexuale, etnia sau înclinațiile politice.
Dacă presupunerile se dovedesc a fi adevărate, încalcă cerințele GDPR referitoare la securizarea datelor.
În cel mai rău caz, Google împreună cu celelalte companii vizate de această plângere riscă să piardă până la patru procente din profitul global.