17 mai 2017 | 11:52

Facebook introduce în aplicația Messenger noi instrumente de combatere a sinuciderilor

ACTUALITATE
Facebook introduce în aplicația Messenger noi instrumente de combatere a sinuciderilor

Facebook vrea să combată sinuciderile, mai ales pe cele din rândul adolescenților, și introduce în Messenger instrumente prin care să le ofere sprijin celor cu gânduri suicidare.

La nivel mondial, există o tentativă de sinucidere o dată la 40 de secunde, conform WHO. În rândurile celor cu vârste cuprinse între 15 și 29 de ani, sinuciderea este a doua cea mai întâlnită cauză a morții.

Aminteam într-un articol anterior de măsurile pe care Facebook le-a introdus pentru a-i ajuta pe cei care au probleme și care ar putea avea gânduri negre, dar deși acești algoritmi pot detecta gândurile suicidare ale unui utilizator (de pe baza postărilor, a limbajului utilizat sau a expresiilor faciale) ele nu sunt suficiente. Compania întrevede nevoia de a introduce noi instrumente de sprijin prin care să preîntâmpine fenomene tragice de acest tip.

Pentru a-și perfecționa abordarea, Facebook a apelat chiar și la o serie de organizații de ajutor pentru cei cu probleme emoționale severe, care să ofere îndrumări pentru cei în nevoie prin intermediul aplicației de Messenger. Acum, compania anunță o colaborare cu The Trevor Project, o linie de asistență telefonică pentru membrii LGBTQ, potrivit Engadget. Nevoia unei asociații care să se adreseze în mod specific oamenilor care fac parte din această categorie era stringentă. În plus, este necesar să existe persoane specializate care cunosc într-o foarte mare măsură problemele pe care aceștia le întâmpină pentru a-i ajuta pe măsură.

Astfel, oricine are nevoie de un sprijin poate purta conversații cu partenerii Facebook direct în aplicația Messenger. Printre parteneriatele companiei se numără Crisis Text Line, National Eating Disorder Association, Partnership for Drug-Free Kids și National Suicide Prevention Lifeline.

O astfel de metodă este preferată deoarece nu introduce aproape nicio barieră între consilier și cel care caută ajutor, devenind o modalitate care se află atât la îndemâna utilizatorului, cât și a consilierului.