Câți români vor cumpăra de Black Friday

Black Friday 2017 a atras atenția, asta e cert, și deja aflăm din diverse studii câți oameni sunt dispuși să cheltuiască bani pe noutăți înainte de Crăciun.

Black Friday este la a șaptea ediție și, față de 2012, 79% din români știu de evenimentul. În urmă cu cinci ani doar 27% știau. Datele au fost comunicate de eMAG în conferința de presă susținută cu ocazia noii ediții Black Friday. Mai mult, în 2017, 44% din români vor sa cumpere ceva de Black Friday. În 2012, doar 16% susțineau că urmăresc asta.

Un studiu terț vine din partea Blugento și arată că 71% din românii din mediul urban au în plan să facă achiziţii de Black Friday. Și mai interesant: 44% din ei vor să plătească online, pentru că 60% din respondenți au spus că au mai mare încredere în plăți online acum decât în urmă cu un an.

Blugento sprijină magazinele online în gestionarea tranzacțiilor electronice și le propune acestora integrarea modulelor de plăți online. Le oferă mai multe opțiuni de administrare și monitorizare a plăților online, de la Banca Transilvania, PlatiOnline.ro, EuPlatesc.ro, MobilPay.ro și PayPal.

Rezultatele studiului referitor la interesul pentru Black Friday arată o deschidere mai mare a românilor faţă de plăţile online, în măsura în care numărul celor care vor să achite produsele comandate online, prin card bancar, a crescut semnificativ în ultimii ani. Printre beneficiile apreciate de românii care fac plăți online cu cardul sunt: rapiditatea tranzacției online (31%), confortul plăților în sine (29%) și ușurința în folosirea sistemului de plăți (18%). Aproape 80% dintre românii din mediul urban sunt familiarizați cu plățile online. Ei folosesc pentru achiziția produselor comandate pe Internet cel puțin o dată această modalitate de plată.

Care e comportamentul românilor de Black Friday

În ceea ce privește comportamentul față de produsele plătite online, 87% din cei care au răspuns la studiu a spus că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna produsele cumpărate de Black Friday. Dar 43% din respondenți nu și-au stabilit o listă de produse pe care vor să le cumpere anul acesta de Black Friday și vor decide după ce vor analiza ofertele magazinelor.

De altfel, oferta și reducerile practicate cu ocazia acestui eveniment de shopping sunt definitorii și pentru cei care au deja o listă de cumpărături (43% din respondenți), dar care se vor orienta în procesul de achiziție de produse în funcție de ofertele pe care le vor găsi.

Referitor la bugetul pentru de Black Friday, 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei, 25% între 500 și 1.000 de lei, 13% între 1.000 și 1.500 de lei, iar 9% între 1.500 și 3.000 de lei. Studiul a fost realizat între 3 și 9 noiembrie, cu aproape două săptămâni înainte de Black Friday 2017.

Black Friday cati romani cumpara

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail