10 iul. 2017 | 10:27

Această galaxie antică arată ca o explozie de artificii în spațiu

ȘTIINȚĂ
Această galaxie antică arată ca o explozie de artificii în spațiu

Noile descoperiri schimbă ceea ce știam despre formarea galaxiilor, iar curând va trebui să schimbăm o mare parte a regulilor pe care le credeam adevărate.

Cercetătorii s-au folosit de Hubble Space Telescope și au descoperit o galaxie antică, ce s-a format la 2,7 miliarde de ani după ce a avut loc Big Bang-ul. Aceasta este compusă din două duzini de pepiniere stelare și are o lungime cuprinsă între 200 și 300 de ani lumină. Deși aceasta poate părea impresionant de mare, oamenii de știință susțin că regiunile inițiale de formare a stelelor ar fi avut o întindere foarte mare, de 3.000 de ani lumină sau mai mult.

În cadrul galaxiei nou descoperire, zonele de formare a stelelor sunt atât de înghesuite, încât specialiștii le compară cu artificiile care pocnesc la o scară cosmică, notează Engadget. Această imagine pune la încercare teoriile actuale cu privire la formarea stelelor și îi provoacă pe cercetători să găsească noi răspunsuri.

Echipa a făcut această descoperire folosindu-se de o lentilă gravitațională. Acest instrument a mărit sursa galaxiei de 30 de ori, oferindu-le cercetătorilor o privire mai amplă și mai detaliată asupra acesteia. Astronomii au avut nevoie doar de un software pentru a corecta distorsiunile imaginilor și pentru a vedea zonele de formare a stelelor așa cum apar ele în realitate.

Nu este încă foarte clar de ce aceste regiuni de formare a stelelor sunt atât de mici. Pentru a afla răspunsul la această nedumerire, oamenii de știință vor trebui să întreprindă noi studii și să lanseze alte ipoteze menite să fie testate. Până atunci, trăim cu speranța că James Webb Space Telescope va intra în funcțiune și că va fi suficient de puternic pentru a vedea dincolo de praful și particulele galactice. În acest fel, astronomii vor putea detecta stelele mai vechi, care ne vor pune la încercare teoriile actuale cu privire la formarea stelelor.