DSU este aplicația care pregătește populația pentru situații de urgență

de: Andrada Bonea
26 04. 2016

Departamentul pentru Situații de Urgență a lansat marți aplicația DSU pentru telefoanele mobile, care are scopul de a pregăti populația să facă față situațiilor de urgență prin accesul la informații, alerte și educație.

„Vrem să ajungem cât mai aproape de populație. Astăzi facem încă un pas — lansăm o aplicație care momentan merge pe două sisteme telefonice: pe sistemul pe care îl folosește iPhone-ul și sistemul pe care îl folosesc telefoanele ce merg pe Android, urmând, sper, în cel mai scurt timp, să reușim să intrăm și pe sistemele telefoanelor care folosesc Windows. Este o aplicație care are menirea să ne aducă și mai aproape de populație. (…) Orice dispecerat din țară poate primi informația prin această aplicație dacă ea este relevantă”, a explicat marți secretarul de stat în MAI Raed Arafat, într-o conferință de presă, citat de Agerpres.

Aplicația poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play și are patru componente: informare, alertare, raportare și învățare. În secțiunea de informare, utilizatorii aplicației vor găsi cele mai noi știri din domeniul situațiilor de urgență, direct de la sursă. Inspectoratele pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General de Aviație, Serviciile de Ambulanță, SMURD și Salvamont vor putea oferi informații de interes utilizatorilor. În „alertare” aplicația va grupa toate informațiile despre situațiile de urgență care apar pe teritoriul României. Astfel, alertele meteo, cele de inundații, drumuri blocate etc. vor putea fi găsite în această secțiune.

Utilizatorii aplicației DSU vor primi notificări de fiecare dată când apare o alertă în zona lor de interes. Prin secțiunea „raportare” populația poate sprijini personalul din serviciile de urgență. Astfel, oricine este martorul unei situații relevante, fie că e vorba de inundații, alunecări de teren, incendiu sau accident rutier, va putea trimite fotografii și clipuri video către Departamentul pentru Situații de Urgență. În felul acesta, acțiunea serviciilor de urgență poate fi îmbunătățită prin accesul încă din primele clipe la imagini de la fața locului.

Prin secțiunea „învățare”, utilizatorii au acces la zeci de articole despre modul în care ar trebui să acționeze l în caz de cutremur, inundații, incendii, acordarea primului ajutor și măsuri salvatoare rapide. Ca noutate, lecțiile vin și cu teste, unde pot fi verificate cunoștințele acumulate prin parcurgerea articolelor. Potrivit secretarului de stat Raed Arafat, aplicația este finanțată de Fundația SMURD din fonduri extrabugetare în valoare de 17.000 euro în care este inclusă și mentenanța.