Competiția dintre Apple și Spotify a devenit mult mai agresivă
Apple Music este un serviciu de streaming foarte reușit cu un număr foarte mare de utilizatori într-un timp foarte scurt, dar cei de la Spotify sunt convinși că practicile neloiale sunt parțial responsabile pentru popularitatea sa.
De când am aflat primele detalii despre Apple Music, foarte mulți au fost curioși dacă serviciul de streaming al celor de la Apple va afecta modul în care alte servicii de streaming disponibile pe iDevice-uri sunt promovate. Deși este destul de greu să aflăm adevărul absolut pe marginea acestui subiect, cei de la Spotify au afirmat în numeroase rânduri că modul în care funcționează Apple AppStore poate fi perceput ca o armă împotriva competiției pentru Apple Music.
Cea mai recentă iterație a scandalului între Apple și Spotify a început săptămâna trecută, când gigantul din Cupertino nu s-a grăbit foarte tare să posteze în AppStore o versiune actualizată de Spotify. Aparent motivul avea legătură cu faptul că Spotify descurajează utilizatorii săi să plătească abonamentul prin sistemul de plăți al Apple. Având în vedere că abonamentul este cu 30% mai mare prin AppStore, pentru a compensa procentul pe care și-l ia Apple din fiecare achiziție, cei mai mulți optează pentru abonarea prin website-ul Spotify.
,,Vedem ca fiind o problemă faptul că voi cereți aplicarea unor excepții la regulile pe care le aplicăm tuturor dezvoltatorilor și apelați public la popularizarea de zvonuri și jumătăți de adevăruri despre serviciul nostru. Ghidul nostru se aplică în mod egal tuturor dezvoltatorilor de aplicații, indiferent dacă realizează jocuri, vând cărți în format electronic, sunt servicii de streaming video sau distribuitori de muzică în format digital și nu contează dacă sunt sau nu în competiție cu Apple.” Aceasta a fost declarație lui Bruce Sewell – general counsel la Apple pe marginea informațiilor publicate recente de Spotify în presă.
Partea interesantă este că practica descrisă mai sus a fost folosită de Spotify de câțiva ani, deci nu prea știe nimeni ce s-a schimbat exact, pentru ca Apple să considere că serviciul de streaming al competiției cere tratament preferențial.